Odpužená nebo neodpružená lamela

  • Alejandro
    díky, sice jsem doufal, že je tam dvojhmoták, ale co se dá dělat...
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    zase nás prokoukli sakra :-(
  • Jan Paukovic20VT
    No vy 2 jste se hledaly as jste se nasly ftipalci. Ale jinac jsem se moc pobavyl.
  • Coupe20VT PLUS :-D
    a není to JTD náhodou v automatu? pak bych tu dvouhmotu chápal...

    jámala licha?
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    kecáš Ondro,coupe JTD ho má,je jich sice málo - jde o velmi limitovanou serii ještě limitovanější než LE a ty samozřejmě dvouhmotu mají :-)
  • Coupe20VT PLUS :-D
    žádné coupe nemá dvouhmotnostní setrvák...
  • Alejandro
    prosím neví tu někdo jestli je u Coupe 20VT jednohmotý nebo dvojhmotý setrvák??? Zjistil jsem, že to má docela zásadní vliv na to jak bude fungovat neodpružená spojková lamela...Dvojhmotý setrvák tlumí rázy u čtyřválců prý daleko líp než odpružená spojková lamela...a proto s ním lze použít neodpruženou lamelu...
  • Honza
    no větší přítlak ani bejt nemusí, stačí vzít pravítko a změřit rovinnost na setrváku a přítlačáku... pokud někde trochu prosvítá, tak to je křivý jak prdel a chce to srovnat

    ..protže bez tohoto kroku můžeš lameli měnit o106 a kurvit je stále dokola a pak s edivit že neberou.
  • Alejandro
    ahoj, tím lamela dobře sladěná s přítlačákem a setrvákem myslíte dát pro keramickou lamelu nějaký jiný než seriový přítlačák? Už mám doma přichystané velké turbo, tak ty větší výkony a přenos budu do budoucna muset řešit. Dnes jsem si snížil plnící tlak na zhruba 1-1.1 a spojka začala fungovat-už neklouzala. Zkoušel jsem i rozjezdy a to taky neproklouzne, klidně mohu hrabat kolama na místě. Tak možná jsem to s tím overboostem 1,7-1,8 předtím přehnal:)Ale vubec se mi to nelíbí jak to jede, je to takové relativně lenivé oproti vyšším plnícím tlakům s MBC:)
    Zrovna ted čekám až mi odejde seriové turbo TB28 a pak tam hned dám to velké. Dost se těším:)
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    trochu jsem to pomotal - původní turbo jsem myslel hned v první větě
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    u 20vt pokud je původní spojka, stačí seriová lamela ovšem dobře sladěná se setrvákem a přítlačákem. poslední dobou jsem se asi 3x setkal s tim, že někdo si u mě objednal keramiku a pak mi plakal že to nechodí a přitom mi při odběru tvrdil že tomu rozumí a že to umí složit dobře. ukázalo že však, že o tom neví nic a složil to blbě a proto to nemakalo. pokud má někdo GT28R a víc a nebo jiné turbo pro vyšší výkon a hodná ho využívat,musí mít lepší než seriovou spojku!!!
  • nocarret
    to je po chipu naprosto normální stačí dát novou spojku netřeba keramiky, stejně víc jak 10 nevydrží
  • Alejandro
    sakra to je dálka všude,se asi přestěhuju do Prahy:))
    k20V: ale jeden malej servis v Kohoutovicích:( Jsem zvýšil trochu výkon a odporoučela se mi asi zase lamela, klouže docela pravidelně při plyně na podlaze okolo 4000 otáček:(
  • k20vt
    Alejandro: a jak se ten servis z Brna jmenuje, co ti ten povolenej šroub zatajil?
  • Alejandro
    abarth: a nejsi náhodou od Brna? bych potřeboval někoho šikovného s praxí:))
    Nebyla to ta lamela RNS za asi 4600,-? Posledně mi tu v servisu chtěli namluvit že si musím nechat vyměnit obě ramena vpředu a zatajili mi že tam byl jen povolený šroub:(
  • Alejandro
    abarth: jj, a nevíš co to bylo za výrobce? Asi ti to nemontoval někdo z okolí Brna vid?.)))
  • Alejandro
    abarth: a nedělalo ti to potíže ta neodpružená třeba při parkování nebo tak?
    honza: to je logickéno, ale kolik může stát převodovka do coupe? snad ne 50 000,-:(
  • Honza
    než obětovat převodovku za 50 tak je jednodušší radši jendou za čas zkontrolovat stav pružinek v lamele...
  • Honza
    jednoduše... přijeĎ někdy na závody a poslechni si některý auta co jedou neodpruženou lamelu jak jim chrčí ze špajzky..
  • Alejandro
    honza: a proč jezdíte v autě na závody odpruženou? s ohledem na to že jsi psal že neopružená snese trší zacházení...
  • nocarret
    mám kdyžtak OMP odpruženou kdybys chtěl 6500.-
  • Honza
    se seriovou, ale v krabici mam odpruženou OMP a v autě na závody jezdíme odpruženýho sachse
  • Alejandro
    a kolik takových nešetrných odspojkování s neodpruženou lamelou může převodovka vydržet? trochu mě děsí že bych někoho pustil k řízení a ten mi to třeba při parkování po.....
  • Elkar
    heh, a já se poskopečka rozjíždím i bez plynu, to asi nejsem správnej řidič.
  • Alejandro
    honza: a ty jezdíš odpruřenou nebo neodpruženou?
  • Coupe20VT PLUS :-D
    tak tak. cokoliv pod 2000 ot. je strašné... platí to i pro podřazování...
  • Alejandro
    čeho se vyvarovat s tou neodpruženou lamelou? já třeba rozjezdy vždycky dávám víc plynu okolo 2000 otáčk, pak se mi to zdá plynulejší
  • Honza
    to není na Tebe, ale na občasný praktiky některých rádoby prodejců performance komponentů...

    vybrousit logo, naklepnout tam svoje apod..každopádně % hodnoty, těm se opravdu musím smát.
    Buď to je daný v max MK, nebo v KG přítlaku.. z kterýho lze MK dopočítat..

    procenta jsou úsměvný.. to je stále silně relativní hodnota... u jakýkoliv hodnoty - výkon, přítlak, spotřeba..
  • Alejandro
    honza: tak z toho co píšeš se mi jeví jako lepší neodpružená, řadím docela přesně, tak snad by se mi převodovka nerozsypala. Za kolik se prodávají náhradní?:)))
  • Honza
    k tématu:

    neodpružená snese brutální zacházení, není tam žádnej element co by se mohl zkurvit, krom obložení, nebo nejtů

    u odpružený se vymačkávaj lůžka pružinek, který pak můžou prasknou (což se taky děje..) a zkurvit třeba obal převodovky, či blok, setrvák atd..

    odpružená akorát líp tlumí rázy při nešetrným spojkování, který u neodpružený musí nějak převodovka přežít..
  • Honza
    no hlavní je mít všechny díly spojky OK

    a to je ZÁKLAD

    o čem mluvím?

    1) rovinnost setrváku i kotouče (poznáš pravítkem), pokud je něco vypouklý, či vydutý, hne dmáš účinek omnoho menší)

    2) hydraulika - vše musí chodit a vracet se..pokud se bude pomalu vracet váleček, spojka bude klouzat a spálíš ji

    to jsou 2 základní body, pokud je splňuješ, nemusí mít problém ani seriová lamela.
    Případně se zvýšeným přítlakem, keramika díky jinýmu materiálu snese větší teploty a díky jinýmu koeficientu tření přenese trochu větší MK př stejným přítlaku...

    Zvýšenej přítlak - % jsou sice pěkná hodnota, ale když má serie přítlak od 45kg po 65kg (1,8 až 20VT) tak proč to neudaj sakra v konkrétním čísle:)

    To umím taky napsat na krabici +40%, obrousit znak valeo a nabarvit to načerveno a prodat za trochu víc jak serii, ale míň jak konkurence:)

  • Coupe20VT PLUS :-D
    lenoš dával jinej setrvák a stálo to docela raketu...
  • Alejandro
    abarth: a kolik stojí ten posílenej přítlačák? to je pěkně blbý když i při 280 koních to klouže na seriovej přítlačák, cchi dát ted velké turbo GT28RS
  • Coupe20VT PLUS :-D
    neodpružená popraví převodovku... ona i ta odpružená jí dává za uši. mám odpruženou OMP a zatím pohoda...
  • Alejandro
    Ahoj
    kterou lamelu brát na sportovní jízdy a občas vyjetí na okruh a odpich na křižovatce? Budu dávat velký turbbo a už i ted mi to začalo klouzat po MBC a otevření výfuku. Kdosi tu psal že má neodpruženou a vše OK, je to možné při jízdě pžes město? Dle prodejce je neodpružená na závody.
    (odpružená lamela)OIV/LA86/P>1995<1996>1991<1995 cena je
    >> > 6708Kč >> > (neodpružená lamela)OIV/LA86/R>1995<1996>1991<1995 cena je
    >> > 4803Kč
    Neodpružená
    RNS.SL.140.225.1H za 4692Kč