nejde o to že na pístech je stopa po kontaktu s ventilem - ta většinou ničemu nevadí, ale pokdu potkan nasta při vyšších otáčckách a teplotách, v pístu bude nejen otlak od ventilu, ale bude i lehce vydojenej do strany přímo proti válci..čímž se o pár stovek zmenší vůle pístu ve válci...
na některejch takovejch motorech to je pak i po sundání hlavy po nějaký době provozu (po opravě stylu dám novou hlavu a jedu) vidět - v místech kolem ventilů jsou válce trochu víc "oleštěný"...
jeden takovej motor mam v "archivu" na dvorku.. kdo nevěří, nechŤ přijede, rád mu to ukážu...normální jízdou yb ěnoc najezdil.. dát mu kotel, brzo yb bylo po něm... asi yb se rozmazaly písty ve válci..
Kované písty Wössner 20Vt
-
19:14:34 13.4.2015
-
12:51:48 13.4.2015přesně tak. za prvý si řekni cíl.
za další když se rozhodneš pro kované písty, dopadneš jako Leoš a ohne se ti ojnice, dělej věci na poprvé s rozmyslem a pořádně...
kdysi mi jeden člověk řekl, že řetěz je tak silný jako nejslabší článek...
prostě pokud chceš jít do cca 300 koní (někteří mají i přes) stačí ti seriové vnitřnosti.
pokud půjdeš výš dej kované všechno, ale potom aby jsi to využil stejně budeš muset mít big turbo, IC, livemap, atd... -
12:21:48 13.4.2015Můžeš dát jenom kované písty, ale je to jak nasazovat čtyřpístky na trabanta:) Sice to má velký potenciál, ale jen tak ho nevyužiješ.
Zauvažuj co všechno jsi ochoten investovat a co je tvůj cíl.
Možná jsem mimo mísu, specialisti na 20VT ti jistě dají lepší radu :) Já jedu sériové písty, vyvážené ojnice a klikovku na 16VT a dokud nebudu mít 300 koní, tak písty neřeším.
Co to je docela dost kleplé? To že jsou v pístu 4 žlaby jakoby "po pístu" je normální a dělá se to ve výrobě, aby měly písty vůči pístu větší vůli a mohly se zavírat "trochu později". Jinak já měl minulý rok potkaný motor na Alfě, schytaly to všechny ventily, tak jsem nasadil celou novou hlavu a jezdím dál, na písty jsem nesahal. -
02:45:51 12.4.2015Ahoj, koupil jsem coupé 20vt s potkaným motorem a po odstrojení jsou písty docela dost kleplé od sacích ventilů.Mám strach takhle písty nechat a tak bych chtěl investovat do kovaných Wössnerů jenže teď je tu ta otázka. Když budu dávat Kované písty musí přijít i kovane ojnice a nějaká úprava kliky nebo můžu dát samotné písty na origo ojnice ?
Díky