Výbrus motoru: ano či ne?

  • Turok
    je to začarovaný kruh, lidé chcou víc a víc peněz, produkují stále nové a nové věci, nutí nás je kupovat... nejsou to jen auta ale všehny spotřební věci elktronika, mobily, oblečení...
    jedniná pozitivní věc na tom je, nepůjde to tak do nekonečna, otázkou je zda lidstvo na to příjde samo nebo je zastaví nedostek surovin.
  • Alejandro
    a jak zajíždí nově poskládáné motory ostatní tady?:) taky 200 km to šetřit a pak až k omezovači?
  • sebo 1.8 16V
    Som Mechanik elektrotechnických zariadení a trend do auta natlačiť všetko možne elektronické mam taky dojem už aj trošku nasilu .Aby bola elektronika v takých podmienkach akým je auto spoľahlivá by bola neúnosne dráha preto bude neustále narastať počet závad elektroniky v autách
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    já nemám nic proti aby se peníze točily,jenže poslední dobou se točí jen proto aby byli určití lidé pracháči a na normální lidi se kašle. to mi vadí
  • krisz
    Elkar:million km bez jedinych zavad??? no to by si musel najazdit tych million km aspon za 2roky aby ti to nepokazilo :DDD Kamos kupil zo salonu VW transportera 2.5TDI,za rok a pol tam najazdil 150000km a 2x mu tam pokazila elektronika...Mam par kamosov ktore kupili auto zo salonu,a este ani jedna znacka(VW,audi,ford,skoda,honda,fiat,bmw,kia,alfa,hyundai)nevydrzala 100000km bez problemov...
  • sebo 1.8 16V
    Elkar
    z mechanickeho hľadiska máš pravdu .Nove auta ale majú také množstvo elektroniky a čidiel je nereálne aj keby ako chceli .Dokonca je nato "zákon" čim viac veci tým väčšia šanca ze sa niečo do ...
  • Elkar
    Já věřím tomu, že jakákoliv z předních automobilek by dokázala vyprodukovat auto, který by vydrželo bez jediný závady milion kilometrů.

    Problém je, že za 5 let by automobilka zkrachovala, protože lidi by si nekupovali nový auta.
  • Elkar
    Marceli, ale copak takhle řeší nákup hlavní kupní síla alias normální lidi? 99% lidí, který si uměj vyměnit maximálně žárovky tohle neřeší. Jo když se jim pak auto sere, tak nadávaj na značku a ti co mají větší pivní pupek řeknou že dřív byly auta kvalitnější a vydržela víc.
  • Warhol
    vetsina vyrobcu (a to se tyce nejenom aut)se snazi docilit toho aby jejich vyrobek vydrzel po dobu zaruky + par dni, mesicu...
    nekdy se stane ze jejich vyrobek vydrzi mnohem dele (coz se snazi minimalizovat) a nekdy mene a pokud je to ve vetsim mnozstvi tak se i snazi vyresit nez se to posere kvuli reklame (kolikrat jste slyseli o stahovani "novych" aut na vymenu urcityho dilu, pricemz se hlavne menilo neco jinyho)
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    můžeme si za to sami,my lidi obecně. dokud ty sračky bude někdo kupovat a pak je dotovat na servisu tak nám to budou cpát pod rypáky. Myšlenka aby se točily peníze je skvělá,ale nesmí mít za úkol pouze generovat pár pracháčů a zbytek chudáků,to si zase pár moudrých ohnulo něco dobrého ve svůj prospěch. Já se toho účastnit nechci a tak nová auta nekupuju!
  • Thor
    Vypadá to, že čím novější motor, tím větší sráč. Novější motory od BMW M54 žerou olej, starší M52 nežraly. Pravděpodobně desing pístů a kroužky s údejně nižším třením. Další problémy jsou s odvětráním klikovky, kde se rozpadají hadice a rozlamuje plastový separátor oleje. Problémy jsou i s vanosem (obdoba variátoru)
    Zlatý starý dobrý FC.
  • Honza
    ne mam to jako hobby

    - dělám si GO na motor do tipa (původem 2.0 8V, nyní bude 16v + pár oživení)

    - zatím neúspěšně sem řešil spotřebu oleje na stilu, nyní sem přišel na to že to je v bloku (dělal se celá hlava+ překroužkování a stržení skloviny, šály atd..) a ten problém se týká vícero stiloušů - je průser ve volbě kroužků a designu pístů..co sem viděl a měl možnost porovna bloky, tak z coupeček, barčet nebyly tak válce dorajtovaný jako u stila...
  • sebo 1.8 16V
    Honza
    Ty robíš generálku motora na FC?
  • Honza
    ten záběh do 4000 byl u motoru kde hrozilo klepání díky nevhodnýmu sw v jednotce...

    těch 100-200km zajíždět to ano, otáčky zpočátku do těch 4000 (ale vytáčet lehce, přitom svižně..) pak přidávat zátěž i otáčky...

    no méně kvalitní olej - někdo na něj zajíždí, já jezdím zpočátku na to co v tom motoru bude do smrti, jen zkrátím interval na polovic..

    motory olej nežerou (kromstila kde byl průser ve válcích..), mažou a jedou...
  • Luxor
    blbost byla že to dělal někdo kdo tomu evidentně nerozuměl :-(
  • Alejandro
    díky Honzo, ten druhej výbrus byla asi blbost no....Takže ty zajíždíš na 5W50 200 km šetřením do 4000 RPM a po náběhu těchto km klidně až do omezovače? Někteří tvrdí zajíždět s nějakým méně kvalitním olejem aby to netrvalo tak dlouho...a ten pak vyměnit max po 1000 km
  • Honza
    to zadření na dálnici bych viděl spíš na určitej druh nedbalosti při stavbě motoru.

    - byly ostřiky pístů OK
    - byly ložiska vyvažovaček OK
    - byl sací koš a olejový čerpadlo OK

    - tj kontrola všech důležitejch parametrů(rozměry/vůle) a těsnosti (ostřiky)

    - byl celej motor rozebrán do šroubku a omyt na čistočistej kov vč.mazacích kanálů?

    ono zůstává i dost významný procento bordelu v klikovce (a nejen tam, ale i v bloku) pod zátkamy po vrtání, kterej se svým způsobem při provozu uvolňuje a sviní.. pokud to byly částečky kovu, je jasno

    - pokud vše bylo provedeno jak má bejt neměl by bejt problém. Zde pokud se to zadřelo na dálnici, tak to asi nechladilo olej, ten byl jak vodička, že "nedotek" v dostatečným množství na konec bloku a vznikl průser...
  • Honza
    výbrus motoru:

    blok ano, dokonce i když plánuješ použít stejnej průměr pístů.
    Pokud je po přeměření válců vše OK je stejně při použití novejch kroužků nutno strhnou sklovinu (flex hone, či klasickou honovačkou), jinak se kroužky nezajedou tak dobře. (předchozím provozem uhlazenej povrch nedrží dobře olejovej film a kroužky se zbytečně moc opotřebovávají..)

    klikovka:
    lze přebrušovat do určité meze - nedoporučuje se jít víc jak na 1 přebrus (0,25mm), protože se větším úběrem materiálu zmenšuje přechodovej rádius z ramen do čepů a zmenšuje se tím pevnost klikovky. sice se dělaj i sady na 2-3 přebrsu což už je 0,75mm zmenšení průměru čepu... a to už bych sebál..

    CO se týče povrchovky, 2l 16v klikovky jsou nitridované a tudíš je tvrdá vrstva příliš mělká - tj ucházející hladina je ten 1 brus. Lze kliku nechat znova nanitridovat ale to se nevyplatí - aby to bylo řádně, tak se musí tepelně popustit, nanitridovat a znova tepelně zpracovat, tím lze docílit o5 standartní tvrdosti čepů i při větším přebroušení, ale na úkor pevnosti - viz ten přechodovej rádius.

    jakejkoliv motor zajíždím už od začátku na Mobil 1 5W50 a bez potíží první interval zkrácenej na 5000, jinak běžně potom 10tkm, nebo rok..

    v coupe bylo zajížděno lehce do 4000ot na nižší kvalty aby to nedetonovalo po dobu cca 200km díky úpravě motoru a seriový jednotce na kterou se jelo na úpravu SW.. potom, při "ladění" to dostávalo nálož až do omezovače a drží, olej nežere.. popravdě na dobrej zábah stačí 50km, pokud je vše jak má bejt -tj nový kroužky a strhlá sklovina na válcích, řádně odladěnej sw... pokud to má vylítat, aŤ to vyletí hned... stříkačka s novým motorem dostávala nálož už po 30 minutách běhu:) že až byl vejfuk rudej:)
  • Alejandro
    ahoj,
    zajímal by mě váš názor na výbrus motoru po zadření klikovky. Někteří mechanici tvrdí, že to nemá cenu dělat výbrus, protože se to zase zadře. Odůvodnují to nějak ubráním hmoty, která pak chybí a špatným vyvážením a nevím čím ještě vším...Konkrétně se nám takhle zadřel motor 16 VT asi ped třema roky, který byl nově poskládaný s použitím klikovky, která měla udělaný jeden výbrus a GO motoru, auto najelo asi 1000-2000 km a zadřelo se to na dálnicici....tak jsem to zase rozebrali udělali výbrus znovu, poskládali, přidali odlehčený kovaný písty, najeli 500 km a zase se to zadřelo...Vždycky jsem si myslel, že výbrus na autě je řešením, ale poslední dobou o tom začínám pochybovat...Je teda potřeba dodat, že byl mírně navýšený výkon, a vysokotlaká pumpa Walbro, tak se to možná víc hřálo..... Taky by mě zajímalo jak je na tom motor 20VT....
    Jak případně zajíždítě nově poskládaný motory a na jakej olej?