Pred pár dňami som čítal zaujímavú vec o poslednej generácií motora čo montovali do Coupe a Bravo označený skratkou V.I.S. Jedná sa o 20V motor bez turba vyrobený po roku '98.
V.I.S. je skratkou: variable inlet system.
Po hodinovej študovaní tohto motora som prišiel nato, že prečo mi nefunguje poriadne známa úprava airboxu - diery na boku. Vždy keď som vytočil motor do otáčok pri 4500 ot. motor hneď stratil silu a niekedy ďalej ani nešlo. Príčinou je, že nad 4500 ot. sa motor dostane k oveľa viac vzduchu ako pri nižších otáčkach a to už bolo priveľa.
Ďalej, tento motor riadi celkom iná riadiaca jednotka, ktorá už funguje pod štandardom OBDII. Jeden chlapík z anglického FC klubu, ktorý sa zaoberá so zvyšovaním výkonu motorov najme Coupe, začal laborovať s nastaveniami tejto jednoty a prišiel nato, že v tomto motore je oveľa viac možností. Podľa chlapíka po premapovaní jednotky čo vlastne robí na každé auto individuálne je možné dosiahnuť až 250 koní čo je slušný výkon na astmatika. Samozrejme treba vymeniť zopár sériových vecí v motore :) Stránka, kde ponúkajú remapovanie jednotky je:
http://www.fcperformance.co.uk/fiat-coupe-bravo-hg t-20v-155-vis.php
Chlapík o tom píše v tomto topicu FFCUK:
http://www.fccuk.org/forum/ubbthreads.php?ubb=show flat&Number=1201030
Možno si spravím 4ročný tuning projekt, ktorý sa ukončí s výletom do Bristolu :D