20VT přetáčivé nebo nedotáčivé?

  • Denis 1,9 JTD:(
    LWQ: Tak si do auta namontuj LPG, tím se ti dozadu vměstná tak 40 kg a krásně se ti tozloží váha:)
  • LWQ
    Johny: a v pripade, ze nechci z auta mit takovy special jako ty ? tedy mit klimu a tak ? :-D
  • Johny
    Možnosti su asi taketo, von komplet klíma, laminat predná kapota, baterka za sedačku, toto je moja konfigurácia ;-)
  • LWQ
    TO premisteni baterky nezni spatne, ale "kam s ni" ...
    Nahrnout vahu mezi napravy - jasne, ale proste to fakt nebude, jak pise Honza.

    Do nadrze urcite rejpat nebudu. To ani napad.

    Johny: ja mam podvozek a rizeni bezproblemove, obuti taky, jen pfilozofuju nad moznostmi ... ale dik ;-)
  • Honza
    použil bych nějakou bezpečnostní nádrž pro motorsport.... jsou to už ale odst velký zásahy do konstrukce, tak ne každej si to může dovolit a dělat z auat speciál...
  • Denis 1,9 JTD:(
    Honza: A co bys dělal s nádrží u Coupé, když ji má úpně vzadu? To je něco podobného jako píšeš s tou škodovkou.
    Na závodní audině jsem viděl, že měli vzadu z kardanu poháněný i altík, aby bylo co nejvíc hmoty vzadu.
  • Johny
    Hlavným dovodom premiestenia nadrže je bezpečnosť. ja mám baterku za spolujazdcovou sedačkou, kedže mam auto dvojsedadlové ako sa na kupé patrí tak to neriešim :-) inak saxo som mal na totalku odlahčené a zadok bol velmi lahky, bolo to kvázi 100x horšie čo sa týka pretáčavosti, ale v skutočnosti boli jazdne vlastnosti famózne ( hovorím o slalomoch, kopcoch atd.. na dialnicu s tým krátkym razvorom to nieje)
  • Honza
    no do kufru , to bych nedělal... snažil bych se co nejvíc hmoty přesunout mezi nápravy, i když to bude docela oříšek..

    do kufru, to dostaneš větší hmotu na/za zadní nápravu a to taky nedělá jízdním vlastnostem dobře..

    jednoduchej příklad je např. škoda 120... kde měli opačnej problém u š100.. množství benzínu v nádrži radikálně měnilo jízdní vlastnosti, tak aby se tento vliv minimalizoval, dala s enádrž před zadní nípravu...
  • Warhol
    LWQ: premisti baterku do kufru
  • Johny
    Každa Váha v aute navyše je na hovno, je to jednoduchá fyzika základnej školy :-) ked ti auto utrhne, tak isto v zákrute, na prehupe, jednoducho pri každej zmene smeru jazdy kg ziskavaju na váhe vdaka odstredivej a zotrvačnej sile, takže také 50kg vrecko cementu ta bude stale tlačiť von zo zatáčky, navyše Gčka spôsobia že take vrecko v zátačke može mať aj zrazu 80kg. Dajte si do poriadku tlmiče, čapy, silentbloky a obujte normalne gumy, je mi jasné že auto ktoré teraz stoji 1000€ tieto atributy oželie ale potom sa nedivte. Coupe je nedotáčavé ako prasa a zadok vám na prehupe utrhne každe auto ktoré ma tvrdší podvozok s narastajucou rýchlosťou s ktorým 20VT nemá problém
  • LWQ
    Vazeni pritomniii ...

    Napadlo me, jak rozume zmenit rozlozeni vahy, tedy spise zatizit zadek ?
    Planuju na jaro mensi woofer, ale ten bude mit vahu jen asi tak 10-12kg ...

    http://www.prohifi.cz/subwoofery-do-auta/mtx-audio -road-thunder-rt8pt

    Predem dikas ;-)
  • Elkar
    však právě !
  • Coupe20VT PLUS :-D
    na tom ale nic nadstandartního neni. snad všechna BOSCHácká ABS mají 4 senzory.
  • Elkar
    to víš.. 4-senzorový bosch
  • Luxor
    jj, absko funguje na coupe perfektně!
  • Elkar
    no vidíš.. abs jsem neměl zatím šanci odzkoušet...
  • Lubik
    No to já jednou jel přezout gumy do pneuservisu (jako vždy včas, všude bylo už pět čísel sněhu) a přede mnou jel táta s Puntem s kolama v kufru, já za ním v coupe. Tatá do tý odbočky (vysloveně do pravýho úhlu) vjel krásným čtyřkolovým smykem (P sottozero-zimní) a já jsem v rychlosti ještě trochu menší než on kolama zatočil, ale stejně jsem jel furt rooooooooooooooooooooooooovně (FK451-silně letní). To bylo poprvý, kdy jsem přesvědčil, že ABS na tom autě funguje. :-D
  • Feki
    Hele nevím..Ze by ta nedotacivost?Když zacnou hrabat kola tak to proste rovně jede..Ostrediva sila k tomu to auto tlačí ven ze zatáčky zejo..Proste se to stalo a je mozny ze nejen mě,tak bacha na to..Pneu zimní Bridgestone s 5mm vzorkem..;)
  • von Raven
    to same sem zazil v shopping parku v podzemce :) voda stala na tom linoleu nebo co to maji na podlaze :D a to bylo jak na ledu, slo to ze zatacky rovne ven a mohli ste slapat na plyn nebo na brzdu bylo to uplne fuck :D vzorek co se drzel i na snehu a mel asponj 5mm v te dobe...
  • Elkar
    jak mohlo jet rovně? pokud v době kdy šlápneš na plyn máš už volant do směru jízdy tak musí zatočit ne? že by špatný pneu?
  • Feki
    Dneska rano specham do prace a na výjezdu z kruhaku plna 2 a auto jelo rovně!Nedoporučuju v byt´ mírný zatáčce dávat plnej knedlík obzvlášt na mokru..:) A jak jsem byl rad ze jsem ten plyn rychle pustil..:)
  • Lubik
    Luxor: Furt lepší tu Tatru trefit čelně přes motor, než bokem přes dveře a mít z toho dva dvoukoláky. :-D

    Případně ještě je šance zkusit únikový manévr, kódové označení "skočdopole". :-D
  • HARIBO
    jj, mate pravdu lepsi pneu dat na zadek!

    Jinak to co pise David je taky pravda.

    Zajimal jsme se o to proc mam mekci predek u hondy nez zadek. A byl mi to takhle vysvetleno panem co dela a ladi podvozky. Jinak podvozkove je na tom moc dobre :)

    Na Honde mam Yokohama
    A na coupe ted budu kupovat Toyo - jsou jeste mekci nez Yok.
    225/45 R 16 89 W Toyo Proxes R1R
  • Luxor
    kdyz uz tocim nejvic a plyn mam nejvic a hrne se do protismeru? :-)
  • Elkar
    zatocim vic, pridam plyn a doufam ze to dopadne nez potkam ten nakladak
  • Luxor
    Jak to poslu rychle zpet do praveho pruhu kdyz po prudke pravotocive zatacce vyletnu do leveho?
  • Kamil
    DooM 20VTLE: Presne tak, mam PZERO NERO a jeste mi zadek neulitl. Pokud jsem nechtel. A hrabat s tim taky nejde.
  • DooM 20VTLE
    Nedotacivost tak nejak poznas. A vzdy muzes pustit nohu z plynu. Muzes i to auto i nekam poslat kde vidis mozne unikove misto. Jak ulitne necekane zadek tak ses pekne v hajzlu :) Proto i jak pise Thor tak bych dal vzdy lepsi pneu do zadu!
  • Luxor
    když budou lepší vzadu tak sice neodlítne zadek ale zase se zvětší nedotáčivost vlivem horších vepředu ne? :-)
  • Elkar
    Pirelli zero 205/50/16 Y a adheze výborná :-)
  • Thor
    U auta s předním pohonem...
    Nedotáčivost je čitelnější (vidíš to hned) a dostaneš alespoň nějakou informaci od volantu.

    Přetáčivost zjistíš až když je zadek utrženej a auto je v rotaci. Aheze 0,0nic.
    Ten rotační moment je problém podchytit.

    Lepší pneumatiky by měli být vzadu.

    Plánuju nákup pneu. Na čem jezdíte?
  • Elkar
    4x4 a motor uprostřed by tohle vyřešily :-D
  • Innocento
    Tak to já jsem radši, když to vzadu vlaje :-) Ale radši s náhonem na správnou nápravu.
  • Luxor
    fakt je lepší nedotáčivé auto na korigování?
  • von Raven
    hmm zadek je docela lehky pokazde trnu ze jednou prijde doba, kdy se mi seredne nevyplati, ze jetejsi gumy ze predku misto vyhodit prohodim se zadkem. Ale spoleham na snizeni, napravy do A, rozsireni a ze vzadu vozim woofer a jednu bombu :D tak zase tak uplne lehky neni ale az budu muset v zatacce na mokru prislapnout brzdu tak verim ze se otoci
  • Scoupe
    ridic z toho LE prezil az na par zeber a steheni kost....
  • Alejandro
    hm,to vypadá životu nebezpečno:))asi budu trenovat někde na bezpečné cestě:)
  • Scoupe
    takhle to dopada kdyz se nadlehci ta prdel ve velke rychlosti na vlne...
  • Alejandro
    děkuji, zkusím tedy Elkarovu metodu:)pro dostání auta do přetáčivého smyku....a s těmi brzdami by to mohlo taky bungovat snad,ale to už bude asi pěkná divočina:))
  • Elkar
    kdyz vidim ze jdem moc rychlej do zatacky tak jen pustim plyn a jak uz jde malinko do boku tak zatim to vzdy vyslo tak ze v tu chvili jsem uz vyjizdel ze zatacky a to uz jen pridat plyn a vytahnes se ven
  • Coupe20VT PLUS :-D
    prostě to auto mám přes 2 roky a do dneška si nedovolím říct, že ho znám... je dost nevyspitatelné a vždycky dokáže překvapit. prostě pořád z toho auta musíš mít trochu respekt, jinak se zabiješ...
  • Luxor
    Nejlépe zadek rozhodíš na příčných nerovnostech, pak když se Ti odlehčí prdelka po kopečku, dále brždění do zatáčky ale hlavně na mokru to jde úplně samo, driftuješ permanentně a stačí malá rychlost kolem 60-70 strhneš a jdeš bokem. Na suchu k tomu potřebuješ rychlost dvojnásobnou a pomoct nejlíp kopečkem a brzdama :-) To už je ale docela o tlamu protože v jednom pruhu to asi neudržíš tak to chce mít jistotu že nic nejede jinak jseš moc hazardér :-) Ale na okruhu to budeš mít bezpečné a můžeš zkoušet... Pak tu sděl pocity :-)
  • Alejandro
    tak ted jsem z toho jelen:) mám to chápat tak, že za jízdy tak nějak "slušně" je nedotáčivé, ale jakmile se jede na hraně a pozdě brzdí nebo ubere plyn v zatáčce, tak se začne přetáčet?:))Nebo jak ho donutit na okruhu,aby bylo spíše přetáčivé?lze to nějak nastavit podvozkem třeba? díky za typy:)
  • JardaITC
    Pozor na rychlost na hrbolaté silnici, vyhodí ti to prdel, auto se ti rozkmitá a a neuděláš nic.... na vlastní kůži. Pole a velké štěstí.
  • TOM
    pomalu do zatačky rychle ven a jak říka coupe20VTplus :) na brzdu v zatačce ani nemysly to už býva vesměs pozdě... :o
  • Coupe20VT PLUS :-D
    nedej bože ještě klepneš brzdu :-D to už je lepší jí držet pod plynem.
  • ales
    nejhorší co je,když na nájezdu do zatáčky zjistíš,že jsi rychlý a prudce ubereš plyn,okamžitě letí zadek kolem tebe.. na to bacha
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    20VT Bohužel jede podstatně líp než sedí,bacha ať se nezabiješ jako Bigben
  • Luxor
    jj na mokru to dáš bokem celkem v pohodě bez ručky :-) Alexandrosi ze začátku fakt bacha protože největší úbytek členů bývá v prvních měsících členství ještě než zjistí že coupé fakt nemá ESP a že pocit stability a bezpečí byl jen falešný pomíjívý dojem který jim utkvěl v hlavě z reklamy na renault a pampers.
  • Honza
    ale pozor za určitejch podmínek (kombinace rychlosti, počasí, kvalitě obutí) je poměrně silně přetáčivé - o čemž se tu přesvědčilo hodně lidí - někteří měli to štestí a vyvázli bez šrámů (na karoserii a tělesné schránce) jiní ne a jsou rádi že jsou...

    k přetáčivosti ho donutíš dá se říci snadno - když ne stačí se naučit brzdit levačkou a přitom ještě stát na plynu..
  • Džanek
    ja to sve k pretacivosti ani moc nutit nemusel:) v kopci jsem si pribrzdil pred zatackou, do ni jsem vjel plynule bez plynu a na vyjezdu uz jsem si uzival krasneho necekaneho pretaciveho smyku:) K tomu mi teda pomohl jeste paradni asfalt, mokro a gumy tzv. na "dojeti":)
  • Ravic inesperto
    nooo občas i ta prdel ulétne:)
  • Tlama
    myslím že je hodně nedotáčivé...jako většina aut s těžkým předkem a náhonem na předek
  • nocarret
    Coupé je v zatáčce díky těžkému předku obecně silně nedotáčivé, na okruhu má tendence doslova hrnout čumák dopředu i když točíš volantem, dá se to pěkně korigovat dávkováním plynu, takovej drift přední nápravy. Spotřeba gumy na předku potom celkem dramaticky stoupá. Takhle se chová alespoň to moje na sníženém podvozku, utrhnout zadek v zatáčce bez použití ručky je docela problém. Jestli máš chuť mrkni na moje videa na youtube.
  • Alejandro
    Ahoj, pořídil jsme si v unoru Coupe 20VT, poradíte mi jak s tím jezdit zatáčky? Jak se chová a jak lze případně donutit k přetáčivosti? Chystám se i na okruh, ale tak nějak nevím co od něj čekat...Byl jsem zvyklý jezdit v autě 4*4, takže mám z toho trochu těžkou hlavu:))) Případně se nebojte podělit o nějaké horké okamžiky, jako hodiny, výlety ze zatáček....atak.))
    Zatím jsme zjistil, že nevídaně hrabe při rozjezdech:)Děkuji všem za případné cenné rady