z 0 - 100 km/h??

  • BigBen3
    Rossi: :-))) Dobrá práce
  • Honza
    rossi..1.6tka je něco jiného... je to krátkozdvihovej motor, kterej má úplně jiný setrvačný síly, oproti 2litru...

    Ty setrvačný síly dělaj právě tu neplechu a namáhaj písty- který se pak chtěj roztrhnout

    ...to je třeba taky jeden z důvodů, proč třeba ve formuli 1 nenajdeš dlouhozdvihovej motor, ale extrémně podčtvercovej (Vrtání kolem 100, zdvih do 30mm..pak i při 20000ot/min dosahuje formulovej motor menších setrvačnejch sil oproti našemu 2l..). Schválně někdy udělám pěknej graf, kde je to porovnání sil a napětí v pístech v oblasti pístního čepu u 1600 vs 2000 při různejch otáčkách..

    no tzv. Fading - u novejch motorů výrobci schválně nastavují o dost bohatší směs v oblasti omezovače, takže motor pak "přestává jet", někdy to je ale taky daný konstrukcí motoru -resp. vačkama (nedávnej případ u kámošova golfa.. se seriovou vačkou jeho motor měl hodně silnej spodek, ale přes 4500 ho dostat bylo umění, pak motor přestal jet..po výměně vačky za seriovou z jinýho motoru, s o 2mm větším zdvihem najednou motor jde točit na 7000)..u motorů s karbcem (pokud ten karbec a jeho nastavení za něco stál) to motoru je celkem jedno
  • ROSSI 20VT Plus
    100-200 nissan 350Z zaříznut!!!... :-) , s tím jsem se chtěl ještě pochlubit, ač tomu sám nevěřím. Bylo to, nikomu to neříkejte pšt, na okresce do stoupání. Počáteční rychlost 100, kvalt III. Chtěl to moc, ale zůstal v zrcátku, chůdák teďka neví, co si má myslet.
    Jinak z 0-100 mám orientačně naměřeno kolem 6,4s, z 80-120 na III. 4.4s, bylo by to lepší, nebýt pomalého nástupu turba.
  • ROSSI 20VT Plus
    Honzo, třeba staré Fiaťácké motory Twin Cam byly krásně točivé a neměly omezovač, v případě krmení karburátorem, no a dokázaly se krátkodobě přetáčet až k devíti tisícům otáčkám, fantastická byla hlavně 100k jednašestka v F 125/132. Zvláštní bylo, že alespoň v jednom případě mi ten motor vůbec netrpěl fadingem, ten by se točil, dokud by se nerozpad... . Píšu to proto, že mě udivuje to tvé varování o nepřetáčení motoru nad červené pole. Každopádně u 20VT to díky výraznému uvadání nemá nad 6t otáček valný smysl točit.
  • Honza
    no červený značí konstrukční možnosti motoru - proto je třeba omezovač tam kde je a není dobrý ho posouvat-maximálně lehc eo 200-300 ot/min, navíc motor nemá takovou plnící účinnost, kterou určujou vačky, sání, atd... prot je nesmysl to točit dále....


    ano jsou i tací, kteří točí daleko přes 7000, skroo 8000 - to je třeba případ mýho motoru, ale tam jsou vačky, upravená hlava, vyváženej a upravenej spodek (i tak to je riziko točit seriovej spodek 16v/vt přes 7000, protože se člověk pohybuje na tenkým ledě meze únavy seriovejch dílů, který už přecijen něco zažily..)
  • Mertix
    asi na sprintech dělám chybu....mužu točit víc než do 6000? myslel sem, že na červenym už je to o hubu...
  • Honza
    no hodím-li převodový poměry 16VT převodovky do pilovýho diagramu, tak mi vyjde jednoduchá věc..

    1čka při 7000 jde 74km/h 2jka 120km/h....při 6000 to jde přesně tak jak uvádí výrobce v manuálu..1čka lehce přes 60, dvojka lehce přes 100...
  • Jan Paukovic20VT
    Koukam ze to budu muset taky skusit ani me nenapadlo to zmerit za kolik mam kilo.
  • Luxor
    já zkoušel na 16VT 0-100 a kousilinek pod 7s (origo soft se sjetou výf. vačkou) ale starty jsem měl vždycky docela slušný, zbytek už pak nic extra :-) Uvidíme starty se zdravým motorem a neorigo softem, doufám že se na těch 6-6,5 v poho dostanu...
  • DooM 20VTLE
    0-100 nemam rad. nekdy se povede nekdy ne. podle tachometru nic nezmerite. tusim ze 20vt ma pri omezovaci na dvojku 99 km/h skutecnych takze stejne musite radit trojku. Ja jsem si driv zmeril 1/4 mile za 14,7 a serie ma jezdit 14,6 takze jsem spokojenej :)
  • Zarez
    ja to dal ve 2 lidech za 6,3s, ale mam tam vic jak 220hp
  • Honza
    sjetá guma je ovšem tvrdá jak puk a je jedno jetsli ji sjedeš za 2 měsíce, nebo za 4 roky...
  • Tlama
    je jedno jestli máš sjeté gumy......vzorek je dobrej jen na vodu.....na suchu čím mín tím lépe
  • Kůča
    no je fakt, že gumy jsou skoro KO, ale řazení je snad v pohodě - tam si myslím že moc neztratím :) to bude teda spíš jak říkáš ty, průse*ovej start nebo něco s autím. Ale i když se mi jakžtakž povedl start tak stejně na ten udávanej čas se nemůžu dostat :( budu asi ještě muset pilovat :D mě spíš zajímalo, za kolik to kdo dá i třeba se sjetejma gumama ( se seriovkou) Jinak s 16V bez turbíny pod 7s je luxusní!!!
  • Honza
    co máš za gumy, kola a jak řadíš..

    ve většině případů je nahovno start - trakce, nebo článek mezi volantem..u 20VT na 100 řadíš jednou, tak tam moc neztratíš, pokud ti jde snadno řadit...

    jinak čas 16V bez turba těsně pod 7s se sjetejma gumama a ne úplně zdravou spojkou je celkem gut:)
  • Kůča
    Zdarec, nějak se na těch 6,0 - 6.5s nemůžu dostat (s 20VT) :( zkoušeli jste za kolik to máte vy?? :))