-
15:07:37 28.12.2013
Beky má na vše slevu :D ..
-
10:14:17 14.12.2013
Ja sem toho kluka s "300ps Xplod Coupe" potkal nastesti jen jednou, ale netusil sem jakej potencial se v nem ukryva :D
-
14:37:55 10.12.2013
Amadeus69 Ahoj jo vím přesně tak. Obyč 20V turbo mám od něj slevu z 60 Euro na 50 Euro pluska za 70 euro já za 50 euro a Le Edition za 85 Euro a já za 70 Euro .No já si od něj obednal 2 dvaceti ventili a dvě pluska a jedno LE Edition.
-
15:53:03 6.12.2013
Luky, ale mám pravdu :D .. Však je to s prominutím hňup ... nevím co k němu napsat, ale jeho jednání je výjímečný :D
-
22:03:19 5.12.2013
Pokud někoho zajímá odkud jsou ty modely 1:43 co jsem Beky dával tak jsou to modely které dělá jeden člen polského klubu s přezdívkou Plona. Ty fotky jsou jeho a autíčka jsou samozřejmě na prodej. Nevím kolik je cena jednoho modelu, ale tuším že umí vyrobit i na zakázku (barva karoserie interieru + Le doplňky)
https://picasaweb.google.com/116392131677113899362/Coupe143
https://picasaweb.google.com/116392131677113899362/13Marca2013
-
08:07:15 5.12.2013
Alexi: :-D :-D :-D
-
17:35:20 4.12.2013
Beky si něco objednal :D.. Nyní nastává druhá věc, jestli to zaplatí, a jestli je to pravda :D
-
17:07:57 4.12.2013
Hezká sbírka Pegas77
-
14:56:01 1.12.2013
Ty peníze bych radči investoval do coupe 1:1 než do modelu
-
11:25:48 1.12.2013
Ted si je nechávám posílat z ciziny. Za 8 000 5 modelů. Jednoho dvacet vt v hnědým interieru pak ještě 20 vt pak 2 pluska A jedno červený LE Edition. Tyhle .
-
14:42:16 29.11.2013
i na facebooku jsem mu psal že to má zkopírovaný, taky se nevyjádřil :D
-
17:41:08 28.11.2013
:-)
Prostě beky...
-
15:02:58 28.11.2013
kdyby to nekoho zajimalo:))
Modely podle vseho vyrabi nejakej frajer z Rakouska - Beky si pouze privlastnil par fotecek z jeho archivu + můj "popis" coupe z webu moje.auto.cz (aspon ze se nepodepsal pod to:), ale nad to:D
-
11:29:15 19.11.2013
Zdar. Kde jsi Beky koupil;popripade zda bys neprodal toho sedivyho Limita?
-
23:33:08 18.11.2013
a vitrinka 3
-
23:32:45 18.11.2013
vitrinka2
-
23:32:07 18.11.2013
také sbírám modely, specializace jak jinak na značku FIAT
-
23:30:27 18.11.2013
nedávno jsem řešil vlastní motiv hodin
-
23:21:45 18.11.2013
já mam jen tyto modely
-
20:40:25 18.11.2013
BEKY , to mas vsechny tyhle modely osobne?
kde se vzalo to diorama se samostatnou kapotou? odhaduji vzhledem k autu ce cena byla tak 2000
-
17:29:11 18.11.2013
Tak tohle je už opravdu poslední model. :) Snad se vám to bude Klubáci Líbit. Přeji hodně najetých spokojených kylometrů
-
17:25:12 18.11.2013
:)
-
17:24:18 18.11.2013
;)
-
17:23:21 18.11.2013
:)
-
17:22:09 18.11.2013
:)
-
17:21:16 18.11.2013
:)
-
17:20:24 18.11.2013
;)
-
17:19:01 18.11.2013
:)
-
17:18:17 18.11.2013
.
-
17:06:47 18.11.2013
;)
-
17:01:52 18.11.2013
Sbírka ;)
-
16:59:22 18.11.2013
:)
-
16:57:51 18.11.2013
;)
-
16:56:21 18.11.2013
A moje modýlky ;)
-
16:53:38 18.11.2013
Jsou to krasavci ;)
-
16:46:30 18.11.2013
Foto 2
-
16:35:41 18.11.2013
Roman Boris Beckert
Popis vozu
Obdivovaný i zatracovaný, krásný i ošklivý, originální a jedinečný, podmanivý a nezapomenutelný... Takový je Fiat Coupé.
Bylo nebylo...
...v roce 1993 Fiat představil po mnoha leté přestávce opravdový sportovní vůz. Nazval ho prostě "Coupé". Návrh interiéru byl svěřen věhlasnému designerskému studiu Pininfarina. Za velmi odvážné až kontroverzní tvary karoserie je pak odpovědný dnes velmi slavný Chris Bangle toho času designér v Centro Stile Fiat. Právě design dvoudveřové karoserie s retro prvky rychle polarizoval laickou veřejnost na dvě skupiny. První osobité tvary karosérie přivítala s nadšením a obdivem, zato u druhé se mírně řeš¨čeno netradiční vzhled setkal s nepochopením až odporem... S odstupem času je jasné, že právě design byl tou hlavní esencí, která dala vzniknout opravdové automobilové osobnosti. Nebojím se tvrdit, že i dnes po všech těch letech působí design jak karosérie tak interiéru stále moderně, je naprosto osobitý a zůstává „neokoukaný“. Řekněte co by mělo být lepším vysvědčením pro jeho tvůrce?
Vůz byl z počátku výrobního cyklu montován se čtyřválcovým motorem 2.0 16V a stejným motorem s přeplňováním tedy 2.0 16VT původem z legendární Delty Integrale!
V roce 1996 pak došlo k celkové modernizaci při niž byl v interiéru přepracován středový panel palubní desky a byly upraveny výplně dveří. Změny exteriéru byly víceméně kosmetické. Modely po faceliftu tak poznáte podle přední masky s horizontálním žebrováním (dříve mřížka). Hlavní změny se ale odehrály pod rozměrnou kapotou. Původní čtyřválcové „dvoulitry“ byly nejdříve doplněny modernějším agregátem 1.8 16V z Fiatu Barchetta, aby byly následně úplně nahrazeny novým pětiválcovým motorem 2.0 20V a hlavně jeho přeplňovanou variantou 2.0 20VT. Nejsilnější motorizace pak dostala zcela nová 16" čtyřpaprsková kola Speedline, která dávala na odiv brzdiče s logem Brembo.
Jak možná víte, Coupé poháněné motorem "20VT" se stalo nejrychlejším sériově vyráběným Fiatem všech dob a tento přívlastek mu zatím stále zůstává! Ve své době byl Fiat Coupé 20VT i nejrychlejším evropským vozem s poháněnou přední nápravou.
Motor o výkonu 162kW(220 koní) dokáže vůz rozjet až na maximální rychlost 250km/h. Z 0 na 100km/h pak vůz zrychluje za 6,5s. Dnes už tyto hodnoty "dvoulitrového turba" asi spíše neudiví, ale v roce 1996 to byly výkony vskutku obdivuhodné. I díky nim, stejně tak jako výraznému osobitému designu evokujícímu v detailech 60. letá, si Coupé vysloužilo od motoristických novinářů velmi lichotivou přezdívku "Ferrari chudých".
V roce 1998 a 1999 pak byly uvedeny na trh exkluzivní verze Limited Edition (každý kus má své zvláštní výrobní číslo ze série přičemž se traduje, že výrobní číslo 0001 je ve vlastnictví Michaela Schumachera) a verze Turbo Plus. Obě verze se od běžných modelů 20VT lišily sportovními koženými sedadly Recaro, optickém paketu a dalšími drobnými detajly. Technika LE a Turbo Plus až na šestistupňovou převodovku a startovací tlačítko zůstala stejná jako u běžných Coupé 20VT.
Produkci modelu Coupé Fiat možná trochu předčasně ukončil v roce 2000. Počet vyrobených exemplářů se zastavil na v celku skromném čísle 72 762.
Sweet Dreams...
Jak už jsem napsal, Coupé bylo představeno roku 1993 a ve stejné době jsem i já začal snít svůj automobilový sen. Tehdy jsem toužil stát se automobilovým designérem a jako příznivce Italské designérské školy a potažmo všech Italských značek mě Fiat svým odvážným výtvorem naprosto nadchnul. Jelikož byl ale vůz svou základní cenou (20VT) těsně pod 1 milionem Kč!! na vrcholu ceníku výrobce z Turína a já v té době pobíral pouze zanedbatelné kapesné, nenapadlo mě snad ani ve snu, že jednou přijde doba, kdy se jím budu moci sám pyšnit:) Snil jsem si svůj sen a těšil se z každého setkání s pro mě jedinečným vozem.
Rok 2007, zestárnul jsem o 13 let. Coupé snad ani o rok:) Cena benzínu stále rostla, kapesné konečně vystřídala pravidelná mzda a mé z počátku trochu nesmělé pohledy na nedosažitelný automobilový idol se pomalu začaly měnit a sen dostával reálné obrysy. Jeho splnění bylo konečně blízko...
Rozum vs. srdce...
Jak jste již asi poznali, typem vozu jsem si byl delší dobu jistý, zbývalo dořešit jaký motor ho bude pohánět. Zavrhnul jsme možnost financování vozu leasingem/úvěrem a nechal si na rozhodnutí nakonec celý rok... Díky pravidelnému sledování klubového webu jsem si vytvořil alespoň nějakou představu o typických závadách a cenách za jejich opravy a také o přednostech a nedostatcích jednotlivých motorizací. Od začátku jsem vyloučil atmosférické dvoulitry. Ani ne proto že by byly výrazně méně spolehlivé jako spíše pro malý výkonový rozdíl oproti základní a modernější 1.8 16V. Zaměřil jsem se tedy na nejslabší 1.8 16V (96kW) a vrcholný 2.0 20VT (162kW). Praktické výhody a nevýhody obou motorů asi nemá cenu rozepisovat. Několikrát to už vypadalo, že zvítězí rozum a jazýček vah se přikloní na stranu skromnější „jednaosmičky“, ale volání divočiny bylo nakonec přeci jen o dost silnější. Strach z celkově vyšších provozních nákladů byl utlačen touhou po síle a nespoutané rychlosti. Když miluješ není co řešit, říká se v jedné reklamě a pro kompromis nezbylo místo:))
S odstupem téměř pěti let vím, že jsem tehdy udělal správné rozhodnutí. Výšší provozní náklady mi auto vrací v zážitcích a pocitech z jeho řízení, i když počáteční nadšení už po těch letech přirozeně trochu opadlo:)
Interiér a výbava...
Interiéru od Pininfariny dominuje plastový pás táhnoucí se přes celou přístrojovou desku a navazující na lišty výplní dveří. Obojí je vyvedeno vždy (až na verze Limited Edition) v barvě karosérie.
Přístroje a těch několik ovládacích prvků jsou rozmístěny přehledně a rychle si na ně zvyknete.
Dílenské zpracování asi nebylo na vrcholné úrovni své doby (nemám s čím srovnat). Občas sice zavrže plastový díl středového panelu, ale podstatné to pro mě tolik není a tedy to příliš neřeším.
Sedačky jsou celkem optimálně tvarované, i když... záleží na vašem jezdeckém stylu. Jsou spíše pohodlné než sportovní v jakémkoli slova smyslu. Při projíždění ostřejších zatáček jsem se několikrát přistihl jak se předloktím přidržuju opěradla sedačky... výrazné boční vedení tedy buhužel neposkytují. Řešením je jejich vyměna za sportovní Recara z verzí LE/Turbo+ (za cca 15 000,- když je vůbec seženete)
Ačkoli jde o sportovní vůz, vnitřního prostoru je překvapivě dost. Se svými 187cm nemám nejmenší problém najít za volantem pohodlnou pozici. Sám za sebe si samozřejmě už nesednu, ale osoby s výskou do 165cm jěště celkem pohodlně ano. Coupé jsem ale nekupoval s tím, že bude jezdit plně obsazené – většinu kilometrů najezdím sám a tudíž je prostoru spousta. Zavazadlový prostor je svým objemem 295l pro mé potřeby taktéž absolutně dostačující. Jen pro zajímavost do auta strčíte i více jak 2m lyže a to díky otvoru za levou zadní sedačkou. Na zadních sedačkách jsem nakonec odvezl i horské kolo. Samozrejmě s odmontovaným předním kolem:)
Výbava je základní pro motorizaci 20VT = látkové sedačky, okna a zrcátka v elektrice, manuální klimatizace, kůží potažený volant a hlavice řadící páky.
Jízda...
Auto využívám prakticky denně (mimo období zimy) k jízdě do práce cca 2x15km, víceměně po městě v hustém provozu což mu moc nesvědčí, ale odolejte:) a pak cca jednou do měsíce si užívám cestu 2x300km po silnicích II. třídy, které autu naopak svědčí velmi dobře. Jízdní vlastnosti a výkon motoru jsou v běžném provozu samozřejmě absolutně dostačující. Akcelerace je fantastická praktický z každé rychlosti a předjíždění běžných aut je tím pádem doslova radostí! Silné brzdy značky Brembo (předek 305x28mm, zadek 240x11mm) pak jsou při zpětném zařazování nutností. Primárně důležité jsou ale brzdové destičky. V této souvislosti rozhodně nedoporučuji desky značky Fritech. Kvalita plně odpovídá jejich nízké ceně. Při razantním brždění velmi rychle vadnou a ztrácí učinek.
Jízdní vlastnosti v extrému jsem zatím naštěstí vyzkoušel pouze jednou a to když v táhlé zatáčce s náhlým krátkým klesáním v rychlosti kolem 150km/h ztratily všechny pneumatiky asi na sekundu přilnavost a vůz se dostal do smyku. Okamžité ubrání plynu a lehké kontrování volantem situaci naštěstí vyřešily, ale.... Doufám, že se mi podobná hloupost zopakovat už nepovede.
Vždy a za mokra dvojnásob je třeba mít na paměni, že motor v přidi je relativně těžký a odlehčená zadní náprava tak může mít tendenci "ustřelit"! Rozložení hmotnosti vozu tedy není rozhodně ideální a vůz tak není vhodný pro vyloženě sportovní učely. Ani v pomalých zatáčkách nebude zrovna nejhbitejší... Koncepčně jde spíše o rychlý vůz kategorie GT než o sportovní náčiní.
Každá sranda něco stojí...
Celkové provozní náklady „dvoulitrového“ turbomotoru nepatří k nejnižším. Ostatně s tím jsem počítal již při koupi. Interval výměny oleje je 10 tis km. Spotřebu benzínu v kombinovaném cyklu výrobce udává 10l/100km, ve městě pak 14,4l/100km. Při mém měření od plné do plné nádrže byla spotřeba 9,5l/100km (měřeno 2x na trase cca 320km, plynulá svižná jízda, benzin Verva 100 a s minimálním zátížením vozidla), protože rozhodně nešlo o snahu jet „na spotřebu“ myslím, že je to hodnota velice příznivá. Spotřeba ve městě už asi tak lichotivá nebude:), neměl jsem zatím odvahu ji změřit... každopádně hodnota udávaná výrobcem nadsazená nebude.
Časem bych rád nechal vyměnit axiální ložisko v turbodmychadle Garret TB28, které se obecně zrovna valné pověsti majitelů netěší, abych předešel případným komplikacím a nákladné repasi.
Ostatní se uvidí časem...
Splněný sen...
Ti z Vás, kteří dočetli až sem, asi poznali, že zatím si svůj sen stále sním i přesto, že se už se vlastně vyplnil:)
Auto splnilo má očekávání a i přes to, že mě jeho provoz stojí poměrně dost peněz, těším se z každé jízdy a třeba i jen z letmého pohledu na něj.
Protože jsem přesvědčený, že nejlépe Coupé vypadá tak jak ho navrhli jeho tvůrci, rozhodně neplánuji žádné nesmyslné a nevkusné úpravy karoserie ani interiéru. Moje Coupé je ve zcela sériové podobě s jedinou výjimkou, kterou je zavařený otvor pro uchycení znaku /F/I/A/T/ na kapotě. „Čumák“ je tedy tak trochu anonymní. Jediné co bych časem rád vyměnil jsou standardní H1 v předních světlometech za xenonové výbojky. A jednou snad zadní světla za čiré LED kroužky. Koketuju i s myšlenkou kvalitního sportovního filtru.
Prioritou je ale udržba a servis. Přecijenom není to už žádný mladíček.
Trocha čísel pro úplnost...
karoserie:
typ: dvoudveřové čtyřmístné kupé
délka: 4250mm
šířka: 1768mm
výška: 1340mm
rozvor: 2540mm
hmotnost: 1385kg
rozměr pneu: 205/50 R16
zavazadlový prostor: 295 l
motor:
počet válců: 5
zdvihový objem: 1998 cm3
vrtání/zdvih: 82/75.65mm
kompresní poměr: 8,5:1
největší výkon: 162kW/5750 ot/min
největší kroutící M: 310Nm/2500 ot/min
0-100km/h: 6,5s
0-400m: 14,6s
maximální rychlost: 250km/h
poměr váha výkon: 121kW/tunu
poměr výkon/litr: 81kW/1 objemový litr
spotřeba udávaná výrobcem (l/100km):
město: 14,4
mimo město: 7,6
kombinovaná: 10,1
Silné stránky
Originalita, osobitost, ojedinělost
Design karoserie i interiéru (subjektivně)
Jízdní výkony (celkově)
Pružnost motoru
Zvuk motoru
Přesné řazení
Prostornost (pro typ karosérie)
Ceny a dostupnost náhradních dílů
Komunita kolem Coupé
Slabé stránky
Sedačky jsou pohodlné, ale v ostrých zatáčkách vás nepodrží
Spotřeba ve městě (pochopitelné u 2.0l turbo)
Provozní náklady (pochopitelné u 2.0l turbo)
Obtížnější - nákladnější servisní úkony
Občas zavrže plast středového panelu
Potkávací světla nicmoc
Horší výhled směrem dozadu
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím jsem naštěstí řešil pouze bežné provozní záležitosti, ale i tak jsem nikdy nebyl na 100% spokojený. Jsem tedy ve fázi hledání po všech stránkách solidního servisu, ve kterém se snoubí kvalita odvedené práce s cenou a přístupem.
Servis po 20tis. km provozu (150 000 až 170 000km):
2x výměna oleje - 5l Selenia racing 10W60 (interval 10tis km)
2x olejový filtr
1x výměna svíček
1x výměna vzduchového filtru
1x výměna předních brzdových destiček
1x výměna palivového filtru
1x výměna brzdové kapaliny DOT4
1x přetěsnění ventilového víka
1x náplň klimatizace
1x výměna předních ramen + geometrie
Na autě byly asi ještě původní Fiat/Lancia, jestli ano tak vydržely 170tis km.
2x žárovička parkovacího světla:)
Sevis po dalších 20tis km provozu
(170 000 až190 000km)
2x výměna oleje vč. filtru
1x komplet výměna ostatních provozních kapalin
1x výměně spojky a rozvodového řemenu
1x výměna gumové hadičky přivodu chlad. kapaliny do turba
1x prachovka na poloose
V krabici dále čekají nové přední kotouče Brembo a v další i turbo Garrett GT28R:)) Nicméně výměna seriového zatím akutní úplně není.
V posledních dnech se začal ozývat homokinetický kloub...
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Vůz jsem koupil od prakticky výhradního klubového dodavatele náhradních dílů a vlastně i celých Coupátek. Je původem z Německa, kde ho vlastnil pouze jeden majitel, který se podle všeho příkladně staral. Než opustil teplo německé garáže dostal nové náplně a hlavně novou spojku.
Zbylý nezbytný a musím napsat, že v tomto případě standardní servis včetně zavaření svodů, kontroly turba a výměny rozvodového řemene (mimochodem v autorizovaném servisu Fiat tato operace přijde až na 40,- tisíc) provedl již jeho český dovozce. Auto se tudíž dostalo do mých nezkušených rukou zcela připravené a první sezonu jsem měnil pouze olej a ke konci brzdové destičky.
Musím se v této souvislosti přiznat, že se trochu stydím, když pročítám recenze ostatních majitelů, kteří svým autům dokonale rozumí a třeba je i dokázali opravit zcela sami přičemž jim rukama prošel doslova každý šroubek. Já bohužel takové zkušenosti ani schopnosti nemám a jsem proto závislý na službách mechaniků. Všem takovým patří můj respekt a uznání.
Úpravy: Ukazatel tlaku Turba
První úpravou co jsem provedl byla instalace budíku tlaku turbodmychadla. Mimo to, že je tahle "vychytávka" docela efektní, tak hlavně poskytuje informaci o stavu/tlaku turba - všiml jsem si, že je tato hodnota skoro ekvivalentní k faktoru strachu spolucestujících:). Protože jsem nechtěl nijak zasahovat do interiéru - vrtat do palubovky, lepit držáky na "a" sloupek apod. rozhodl jsem se vyměnit budík za analogové hodiny ve středovém panelu (obojí má průměr 52mm). Nakonec nebyly nutné vůbec žádné úpravy, dokonce i k napájení budíku jsem využil původní konektor od hodin. Že by inženýři ve Fiatu něco tušili?:))
Po několika letech došlo i na Blow Off Ventil HKS a sportovní filtr KN. Obojí o sobě dává náležitě vědět:))
Díky době nejrůznějších LED pásků a světýlek a hlavně šikovnosti jednoho kolegy "Kupéčkáře", pak nebyla nákladná ani úprava zadních sériových světlometů. Večer tak na vás budou svítit 4 červené kroužky obrysových světel:)
Nejvýraznější změnou jsou ale 17" kola Brock RC05 Spider!
Výběr kol byl opravdu hodně dlouhou záležitostí, ale čekání se vyplatilo.
Coupe tak je v současné době a mých očích po stylistické stránce "dokonalé".
Žádné další úpravy v plánu nejsou a nebudou:)
