Dálniční spotřeba

  • Honza
    auto má takovou maximálku jakou mu vzhledem ke zpřevodování a celkovejm odporům umožní výkon jeho motoru.. jde vlastně o 2 křivky a tam kde se protnou, tam je jeho maximum...


    takže to vypadá podobně jako na obrázku kde jsou zakresleny jednotlivý kvalty a hnací síla dopředu ze známý křivky Mk a převodovejch poměrů.. a to kreslený od ruky jepřibližně křivkaodporů (není přesná, ani její hodnoty, ale jen tak pro představu...tam kde se to protne, tam je maximum auta.. a ve vyšší vMax mu pak pomůže sna djen větší kopec..)
  • sebo 1.8 16V
    Johny
    Poznáš tu firmu MAX TDI?
  • amadeus69
    No ono jde hlavně o odpor vzduchu který v rychlostech nad 200km/h narůstá násobně a ne lineárně! Třeba k překonání rychlosti 190km/h ti bude stačit auto co má sto koní ale na rychlost 220 už budeš potřebovat auto co těch koní má dvojnásobek a na rychlost 250km/h už ti třeba auto s dvěstě koni stačit nebude. U rychlostí nad 300 se pak počítá se stovkami koňských sil navíc aby se tou masou vzduchu auto vůbec protlačilo.
  • Abyss
    ked punto HGT ktore ma cca 1.1tony a ma v zaklade vykon 131PS tak sa musi rucicka opriet o 220km/h bez problemu, kedze moj brat ma punto 1.2 sporting ma to 80 koni+ na saniu hrusku K&N tod vse... ziaden chip a na rovinke tam ma 190 bez problemov a ked je lepsi kopcek tak o 200 vku sa oprie rucka. Prevadzkova hmotnost 930kg takze rozdiel medz hgt a tymto je cca 200kg + hgt ma vyhodu ze ma o 50ps viac takze nech mi to nikto nevravi ze z 1.8 sa neda vytlacit 220km/h. To ako sa da 1.8 vytunnit vykonovo nemam ani paru.... takze nesprtam :)
  • miky20VT
    Okej tak ja sa teda priznavam vsetko som si vymyslel.. presvedcil som chalanov z fcc aby videli to co vlastne ani nevideli...
    @ sebo je to r.v. 2000
  • Johny
    Noro je narkoman, podvodnik a zlodej, takze nejake zazračne hodnoty pre neho nebudu problemom :-) nechapem ako taky clovek vobec moze chodit po svete akoby sa nič nedialo.
  • sebo 1.8 16V
    Ja som vedel že sa Honza chytí:). V každom prípade to nebude len softvérom to by ventily vyskákali von:) .
    Aj som zvedavý čo tam je robene:)

    MAX TDI myslíš firmu z Nitry ? HGT máš aký ročník?
  • Honza
    je se ptám proto že mechanicky

    punto HGT=stilo 1.8=coupe 1.8=AR 1.8 TS (ta má lepší vačky a má 140-4PS v základu a po výměně sací vačky za ještě ostřejší a odladění softu z ní stejně s bídou dostávaj zmíněnejch 160PS...
  • Honza
    no a nějaký HW úpravy na motoru?
  • miky20VT
    Honzo graf bohuzial nemam, ale nejake foto snad vyhrabem.. ja som to auto uz tak kupil.. soft ma na svedomi Noro- majitel firmi MAX TDI .. pri merani boli aj traja clenovia coupe klubu. Steaven, lubos a tom vsetci s 20vt. To len aby si si nemyslel ze si vymyslam alebo fantazirujem
  • Honza
    chci vidět papír z brzdy toho punta a seznam provedenejch úprav...

    sám se rejpu ve stejným motoru do stila (už proběhlo dost mechaniky - vačky, úprava hlavy, vejfuk od hlavy až na konec podle sk. N)

    a abych se opravdu výrazně hnul nahoru, přecházím na 2L spodek a výrazně vyšší KP (11,3:1)

    navíc pokud to má upravenej soft, zajímalo yb mě kdo to na tom debilním hitachi dělal :)
  • Abyss
    1.8 ked je v dobrom stave da v pohode viac. Aj cez 205km/h. A to som skusal na seriovych 15tkach. Ale len 210. Viac som neriskoval lebo Matadorkam neverim :-D tento vikend sa mozno podari aj video :-)
  • sebo 1.8 16V
    Co más robene na tom HGT 160 koni nieje séria:)
  • miky20VT
    nechcem sa Vám pliesť do debaty, ale myslím že s 1,8 16V sa dá ísť docela rýchlo... mám aj punto HGT, odbrzdených 160PS a pri sériových kolách dokáže oprieť ručičku tachometera (240)podľa GPS to bude určite menej, ale viac ako 20km/h to byť nemôže resp. nemalo byť...
    len pre upresnenie hmotnosť punta je 1150kg
  • Abyss
    Krisz:no problema :-) ak mas fb tak sa dohodne tam :-)
  • krisz
    No Abyss nebolo by zly napad,este som s 1.8-kou neisiel,ale ja byvam v plzni ale mozno buduci mesiac pojdem na SR konkretne spisska nova ves pre mamu a mozeme sa stretnut kludne,a dame si sprint coupe 1.8 vs. bravo jtd 105 :D ale fakt ked pojdem na SR tak ti zavolam urcite,potom sa dohodneme konkretne :)
  • Abyss
    dolphove coupe je uplno v inej kategorii :) ale tak ja som tym chcel len povedat ze ked sa niekto neboji pana boha napisat ze s fabiou 0.9L isiel 180 v pohode tak preco ja nemozem tvrdiet ze som siel 220 s coupe po rovine :) i ked najidealnejsie by premna bolo kebyze si KRISZ niekde stadial v okoli ze ta zveziem :)
  • krisz
    No ten 1.2htp ani s turbom by nedal 200km/h protoze rozpadne motor :D Ja som skusal kombi 1.2htp 64ps podla budika 155max. podla GPS to bude nejakych 145km/h :D 1.8 a 240km/h to asi bude nejaky lepsi tuning,ked 1.8 da 240,tak 20VT musi dat v pohode 270-280km/h :) Dolph asi zkusal maximalku bolo to ked dobre pametam medzi 280-290km/h ale ten coupe ma skoro 380koni...
  • Abyss
    A ak tu je nejaky zaujemca v okoli Tatier tak rad ho zveziem :D :D ale upozornujem ze je to len 1.8 :D
  • Abyss
    chlapci, nahrajem vam to a zhodnotite. Nechcem si tu vymyslat blosti , chem to aj dokazat aby ste to videli na tom videu. UZ som aj pocul ze 1.8 ide 240km/h co si myslim ze je uz prehanny blud.... ale tak ked sa niekto nehanbi napisat ze ide s fabiou 1.2 HTP cez 200 tak preco nie :D
  • krisz
    Ked ta alfa jela 220km/h a bola to maximalka,tak o 2kw slabsi a o 200kg tezsi coupe urcite neda 225km/h,ale nechame sa prekvapit,inak kamos mal golfa gti III,2.0 16v 110kw,zkusal maximalku a to bola nekde pri 220km/h...Ked Abyss dokaze 225km/h s 1.8-kou a na rovine tak klobuk dole :)
  • Innocento
    Když jsme měli doma Alfu 33 1.7 16V (98kW), tak 220 jela, ale měla kolem 1000kg.
  • Elkar
    Problem ked sa dostanes na 5ku za 5500ot tak jsi za max vykonem a mas zrychleni jak vlak.
  • Abyss
    Krisz: ja viem ze sa tomu neda verit ale tak videl som to ako to ukazuje ta biela rucicka na to cervene cislo :) Nemal som ani GPS a ni nic... POdla mna vtom hrali velku rolu kolesa. NA seriovych 15tkach by som to zrejme asi ani nedal. No tych lahko cez 225km/h tam bolo urcite a to video Vam nahram len si musim najst na to cas a cloveka :) a dokazem vam to :) aj ked to bude rychlost so 17tkami ta hodnota tam bude :)a podotykam ze vstrek mi nesvietil vobec a kebyze dam podlahu tak by to islo mozno este o 1-2km rychlejsie
  • krisz
    Ja som tiez jel s 16VT 230km/h mozna trosku vic ale pravda je ze zo seriovym turbom nad 200km/h proste nejede...Abyss s 1.8-kou 225km/h a este nebola podlaha to su troska velke slova nie? Vydel som par videa ze jak zrychluje 1.8-ka a neverim ze 220+ dá,ale nechame sa prekvapit,uz cakame na ten video :)
  • Elkar
    No dyt rikam. Rychleji mi to proste nejede.
  • Invi
    Já jsem jel jednou v životě, mimochodem na projížďce s Turokem, tachometrových 230-240km/h, tak auto škytlo a rožly se vstřiky, když jsem zpomalil, tak vstřiky zhasly, nevím co to bylo, ale jako by na těch GPS 225km/h.
  • Abyss
    Elkar : to myslis vazne ze 16VT nejde viac ako 220? ja so svojou starinou idem po rovinke 225km/h a to nemam podlahu. Co sa tyka teploty tak ked je vonku okolo 30C tak auto dostava pene zabrat co sa tyka chaldenia. aj ked spomalim na 130km/h tak olej je stale na 100C a sahary sa zapinaju kazdych 5 min :)
  • Elkar
    Ten rozdíl oproti normálu byl tak do 5°C na budíkách olej+voda.

    Já si spíš říkal, že když má vzduch nějakejch 28°+ že se to už nestíhá chladit ani při tý rychlosti.

    Přitom když najedu do 1000km ročně, tak to relativně všechno fungovalo.
    Spíš mě medí, že se všude vypravuje jak 16VT v dobrým stavu jede 240k/h a já z toho prostě nikdy nevydoloval víc jak 225 (což má psanejch). Pravda nikdy jsem v tu chvíli nejel solo. Ale prostě nad 200km/h tomu strašně rychle dojde dech přitom 4ka tahá do 190ti docela zprudka.
  • Pegas77
    sice ne dalnice, to jeste nevim ale ted po na jaře vymenenym termostatu a ted opravene labda sonde (potrhany kabliky) jezdeni do prace pres mesto (Brno) 8,5/100 2.0 16V, dalnici asi moc nezkusim protože nemám známku, zbývá výlet mimo město
  • sebo 1.8 16V
    Chladenie vo vysokých rýchlostiach je FC riešene dobre horšie sú zápchy ale keď sú dobre Sahary nič sa nedeje .
    Keby bol zle otvorený termostat Tak to zapečie skorej zanesený chladiaci okruh zle čerpadlo alebo tuning nárazník bez otvorov pre chladič:)
  • miky20VT
    20VT do Chorvátska 7,4l to viem presne, lebo som tankoval v Bratislave plnú a dotankovával som v Splite... klasicka diaľničná rýchlosť 140kmh - traja ľudia bez batožiny

    a najvaščšiu som mal Bratislava-Zamarovce rovných 30l na 115km (plný kotel)
  • amadeus69
    Elkar: ta teplota se mi zdá divná já když se po německé dálnici naháněl s 911 tak jsem cca půl hodiny v kuse jel neustále v rozmezí 220 až max speed a auto se chladilo více než dobře. Možná se ti plně neotvírá termostat?
  • Coupe20VT PLUS :-D
    Tak mě to PHOB naladil asi trošku jinak...

    330PS a žere to i trávu u silnice :-D

    Tábor - budějovice - tábor jezdím cca za 600,- :-D
  • Johny
    Tak 20vt zere menej ako 16vt v tom je nesporna vyhoda. Neviem ako to phob spravil ale mne 370konove coupe zerie priemer 7-8 litrov a aj menej ked idem s chalanmi na zraz a oni idu kludne. Z toho som dost mimo ale uz to neriesim a tesim sa z toho lebo som ocakaval ze to bude papat 15 :-)
  • mrkinHGT
    přesně jak píše pegass... já po 300km zajedu ke stejnému stojanu a natankuji.
  • Pegas77
    proc by se mela nadrz vyjizdet do mrte, neni duvod, normalne dam plnou , vynuluji pocitadlo km, na kupe jezdim povetsinou tak ze zbyde 1/4 , jedu nejlepe ke stejnemu stojanu (aby vypinal stejne) , mam tak litry i kilometry, podelim a mam to chyba např při 1/2 nadrze a uplne prazdne bude dost minimaln na miste setin maximalne par desetin, pul nadrze je 30 litru, i kdyby pistole vypla o litr jinak tak je chyba tak mala ze te nemusi trapit
  • Abyss
    tak neviem ktory magor by siel s ruckou opretou o kolik a cakal kym to zdechne :D JA osm skusal spotrebu tak ze som natankoval full a hned z benzinky cca 500m vyletel na dialnicu a drzal som tych 100/110km/h v jednom useku okolo 150 ale to len chvilku (kopec) isiel som do Liptovskeho mikulasa, hore som sa otocil nad dialnicou a naspat na benzinku :) celkovy pocet km okolo 120. A rucka sa pohla lahko ku prvej palicke. Vypocital som to tak ako som napisal a vyslo mi 5,9L/100 :)
  • krisz
    Ale presne ajtak nemozes vypocitat spotrebu ,mozna len vtedy ked vyjazdis uplne palivo do prazdna tak ze zdochne motor a potom natankujes full a zase vyjazdis do prazdna,vtedy presne vypocitas,ale stym dojebes pal. cerpadlo...alebo kupis za neviem kolko penez palubny pocitac,ale ani toto neukazuje presne...
  • Abyss
    ja to pocitam tak, ze dam natankovane litre delene pocet prejdenych KM a x100... a ukaze sa ti vysledok :)
  • krisz
    JardalTC,jak si vypocital tak presne spotrebu? :D Mne 16VT naposledy vtedy zral cca.7.5l ked som isiel domov na SR a na dilanici som jazdil ako dedo do 110km/h :D Inak ta spotreba neni tak strasna,medzi obcami cca.9l,ale v meste to je trosku horsie,ked dobre pametam tak pod 12-13l este som nedostal :D a fakt vtedy jazdim ako 70rocny :D
  • JardaITC
    takhle to vyplivla kalkulačka,jen jsem to opsal, nic bych v tom nehledal :D
  • Innocento
    Já si vždycky myslel, že spotřebu na dvě desetinná místa píšou jen TDIčkaří :-)
  • JardaITC
    Praha - Ostrava a zpět cca 700km spotřeba 7,46l 20VT.
  • sebo 1.8 16V
    Na 1,8 je na spotrebu optimum 5 /3000 otáčok ako píše Abyss
    Na 20VT z 6 asi na nejakých 130km/h 160 si podla mňa niečo na vyše cucne
  • Alejandro
    při 180-200 km/h mi 20 VT bere 12 litrů na dálnici
  • Elkar
    Výrazně nahoru to zase nebylo ale bylo to znát že už se to hnulo no.
  • Abyss
    6kvalt sice nemam, ale po skusenosti s dialnicnou spotrebou som siel nieco cez 210km/h a asi po 5 min bola teplota oleja na 100C a spotreba okolo 15l predpokladam. pri 200km/h to toci 5900 Ot/min... Ja som pocul, ze vraj pri benzinaku (5kvalt) je najlepsia spotreba pri 3000ot a cca 100km/h... skusal som to tak a vyslo mi to presne 5,9L/100km (dialnica). Pri 4000ot+ sa zacne v nadrzi robit pomalicky vir...
  • Carlos 20vt
    160-180kmh by měl motor v poho uchladit.. Jakých 85%? coupe 16vt jede 200kmh na ani ne pul plynu :) Jestli se teplota zvedá moc tak je něco špatně..Něco špatně v chladicim okruhu,termostat atd. Taky sem si všiml,že záleží na oleji.Když sem jezdil na 10w40 tak byla teplota max 90-100 a po přechodu na 5w50 mi šla teplota na dálnici taky dost nahoru..
  • Elkar
    Kdysi jsem se tu dočetl, že kdosi tvrdil, že s 6-ti kvaltem má nejlepší spotřebu coupé při 160kmh na dálnici.

    Tak jsem to vyzkoušel trochu jinak u svýho 16vt. Při 160 na 5ku člověk točí přesně 4 tisíce a spotřeba je cca 11 litrů. Čili stručně řečeno, pravidlo co jsem výše uvedl asi neplatí, že.

    Pak taky ale jsem si všiml, že při konstatní rychlosti kolem 180kmh, kdy člověk točí přes 4,5 tisíce, už při venkovní teplotě kolem 27° leze teplota motoru i oleje nad klasickou "provozní teplotu".
    Čili mě napadlo, že když bych to měl valit místo hodiny, třeba 3-5 hodin někde po německý dálnici 180+ a ještě k tomu by bylo vedro 30+°... tak by se mi neuchladilo auto dost možná :O

    Ale nakonec je to asi jenom logický důsledek, jestliže motoro hrabe na 85% výkonu celý hodiny, tak to není asi stav na kterej by dělanej.