STK - bez auta

  • Hozzzi
    Stk i emise konečně hotové.
  • Abyss
    no ked som bol na stk tak mi pozeral ako mi svietia iba stretavacky. Hmlovky pozeral len ci svietia. a dialky takisto. Ved napr na takej felicii sa neda nastavit sklon hmloviek. Podla mna ich to vobec zaujimat nebude...
  • Martin
    jj takový kojíček mezi dvěmi packami, já to mam taky nefunční a na jedný straně ulomený...a za měsíc mě čeká technická a přijde mi zbytečný kvuli tomu kupovat nový mlhovky když mam všechno ostatní v cajku
  • Abyss
    mate namysli taky kolicek co na hmlovke? nechapem na co tam je otacam tym a vobec to nefunguje. :D
  • Martin
    super, díky moc za radu :)
  • Ravel
    Mlhovky hlavně nesmějí svítit nahoru. Tak je buď něčím podlož, ať svítí dolů, nebo z nich vyndej žárovky, protože nesvítící přední mlhovka je lehká závada.
  • Martin
    Když už se tady bavíte o STK, mam ulámaný ty packy na štelování mlhovek myslíte že to bude u STK problém?
  • Ravel
    Pod manžetou páky RB by měl být šestihran.
  • Abyss
    jedine uz len potom dostelovat tie lanka. nic ine ma uz nenapada. Lebo tie lanka su v poriadku pokial viem. Ze niesu zapecene alebo zaoxidovane.
  • Abyss
    No jasne. ja som chuj:D ved nemozem predsa porovnavet hydraulicku brzdu s rucnou:D az teraz mi to cvaklo. Ale niekto tu pisal ze sa to da zostelovat pri samotnej RB. A pozeral som vtedy pod auto a lanko bezi aj na jednej aj na druhej strane pekne. Takze nieje nijako zapecene. Ale pri dalsej STK budem kludnejsi lebo viem ze zadne brzdy mam nove takze tam nebude problem len aj tak budem trosku v neistote. Ale aj foter domna pinda ze co si nedam zostelovat tu rucnu. Ze nieje normalne aby som ju dvihal az tak vysoko:D
  • sebo 1.8 16V
    Raven
    300 som mal pred 2 rokmi teraz 105 nič sa z brzdami nerobilo len výmena brdovky dávam vždy pred STK ten istý servis pravdaže nie vždy ten istý mechanik :)
    Ani pri 300 som nemal žiaden problém zastaviť dokonca sa mi javí to auto v brzdením tak isto keď mam teraz 105 . Je jasne že človek musí byt naučený ako to auto brzdi je to vec zvyku ja som si nevedel zvyknúť na Fiat brava pri len slabom zatlačení kola skoro do šmiku
  • Ravel
    Sebo,
    jestli potřebuješ k zablokování předních kol na válcové brzdě sílu na pedál cca. 300N, tak rozhodně není něco v pořádku. Z tohoto hlediska se FC i Brava chová úplně stejně (máme doma obě). Musíš si uvědomit, že součinitel tření na válcích je výrazně menší než součinitel tření na silnici (jinak by Ti v STK na válcích zničili gumy). Pokud pro sílu na válcích cca. 2 kN potřebuješ sílu na pedál 300 N, tak v extrémní situaci na silnici můžeš mít problém zastavit.

    Abyss,
    křivé kotouče samozřejmě vadí, ale ne parkovací brzdě. Fo je síla na brzdový pedál, ne síla na páce parkovací brzdy.
    Hodnoty Bv, které máš ve druhém řádku jsou pro zadní provozní brzdy, tedy hydraulický systém. Dá se z nich vyčíst stav destiček a kotoučů, ale pro funkci RB nemají žádný význam. Jestli tedy máš hodnoty Bv ve druhém řádku stejné jako Sebo a tedy vyhovující, pak máš v přijatelném stavu kotouče, destičky i prasátko (na hodnocení házivosti kotoučů by musel být k dispozici průběh síly Bv v závislosti na Fo).
    Když jsi přehazoval destičky, tak jsi asi zároveň rozhýbal samostav a RB se zlepšila. Pokud správně brzdí provozní (hydraulická) brzda, tak je málo pravděpodobné, že by za slabou RB mohly kotouče nebo destičky.
  • sebo 1.8 16V
    ABYSS
    Ja som menil pred 3 rokmi aj lanka aj ty plastové "prachovky" .Typoval by som u teba že más na jednej strane zle nastavene lanko
  • sebo 1.8 16V
    Raven
    ANO je to sila na pedál ale nesúvisí s technikom!! U mňa brzdi FC až v poslednej časti vôbec mi tých 300 nemusel predtým vysvetľovať lebo keď som skúšal Fiat brava tam sa ani nedala regulovať brzdná hodnota hneť si bol na skle to ja dosiahnem až keď kompletne šliapnem na pedál . Je to jednoducho sila ktorá je potrebná na ovládanie brz !! Je možne že max je 450 lebo z 300 som pred rokom prešiel len mi povedal ze nech to dám pozrieť .
    Normálne hodnoty sú vraj od 50 do 100
  • Abyss
    nezalezi na stave brzdovych dosiek a kotucov. Mno nemyslim si. Kotuce boli skrivene a dosky by vydrzali este tak max 2000km. Potreboval som to vtedy narychlo vymenit tak som siel k jednemu mechanikovy co som mal po ceste a ten to urobil tak ze vymenil dosky. Vnutornu za vonkajsiu. Bralo to potom len pol kotuca. (kedze doska uz bola sadnuta na druhej strane) prisiel som na stk a hodnoty Bp boli L: 1.09 R: 0.9KN tak asi nejaky vplyv do malo. Alebo ten predtym ked zatahoval rucnu mal na ranajky jogurt.... a to Fo bolo 75N z povodnych 50. A co sa tyka brzdicoch tak musia byt v dobrom stave kedze SEBOve hodnoty a moje su takmer rovnake. No v rucnej sa odlisuju. Potom neviem co tam moze byt zle.
  • Ravel
    fo bude síla na brzdový pedál (max. 490 N). Její hodnota je v praxi daná tím, jak moc technik při bloku kol na pedál šlápne. Stav brzdové kapaliny na její velikost žádný vliv nemá.
    Brzdná síla parkovací brzdy na každém kole musí dosáhnout hodnoty Fb=mc*0,87 (mc je nejvyšší (celková) hmotnost), nebo musí dojít k zablokování kola, to vše při max. 2/3 zdvihu páky.
    Stav kotoučů a destiček na parkovací brzdu také velký vliv mít nebude. 3-4 mm na destičkách jsou v pohodě a jakkoli orezlé kotouče budou brzdit spíš více (mluvím stále o ruční brzdě). Pokud ručka brzdí málo, pak problém bude v lanovodech nebo brzdičích.
    Nedávno jsem koupil pravé lanko RB na autokelly ve výprodeji asi za 150 Kč. Výměna je na kanále za cca. čtvrt hodiny.
    1. zatáhnout ruční brzdu
    2. zajistit páku na brzdiči v zabrzděné poloze vložením vhodného kousku železa (např. bit) mezi páku a doraz.
    3. uvolnit páku RB
    4. vyměnit lanko
    5. zatáhnout páku RB
    6. odstranit bit (viz. bod 2)
  • Abyss
    tak brzdovka bol menena v maji minuleho roka a v oktobri minuleho roka som bol na stk. Ale na druhom protokole uz mam hodnoty prednych brzd vyssie. Neviem ci ten chlapik bol tak slaby a nevedel stlacit pedal silnejsie. Coupe mi brzdi velmi dobre az na tu rucnu. Pred mesiacom som menil zadne kotuce za brembo max tak dufam ze pri dalsej stk nenastane problem. Hrubka starych dosiek bola asi 3-4mm proste boli v prdeli aj dosky aj kotuce.

  • sebo 1.8 16V
    ten 4 riadok je ako ti to "ostro" brzdi teda aspoň mi to bolo tak vysvetlene pred 2 rokmi som mal 300 a teraz 100 jasne že menená brzdová kvapalina pred STK . Inak ja osobne som nepostrehol že by bola ostrosť brzdenia zlepšená .
    Ty máš 50 by si mal byt hneť na skle:)
  • Abyss
    tak tu je moj protoko: 1riadok su predne brzdy 2 riadok su zadne brzdy a 3 riadok je sila parkovacej brzdy. 4riadok to neviem.
  • sebo 1.8 16V
    o je protokol ale čo je čo neviem:)
  • Abyss
    SEBO: kolko si mal silu (KN) ked testoval rucnu brzdu?
  • sebo 1.8 16V
    Ja som práve dnes bol na STK a OK len musím taky silikónový držiak zohnať čo drží výfukovú čast :)
  • Ultima
    V týdnu jsem byl chycen chlupáčema myslel jsem poslední dobou na krátké sukně a výstřihy začátek tepla:D můj mozek byl tím pohlcen a zapomněl jsem na technickou 3 dny prošlá=1000kč pokuta sympatický úsměv byl jsem rád jak jsem dopadl dokonce jsem mohl jed domu stím rovnou jsem to zavezl na technickou tak dneska se dozvim ortel jestli kundák bude hltat naše česko lesnické tatra silnice:Ddneska není prdel protáhnout starší auto
  • amadeus69
    A dvě rozdílné věci jsou technická u auta který je technicky né úplně ok což není problém téměř nikde a něco jinýho je technická bez toho že by tam auto vubec bylo toho se týká ten muj předešlý příspěvek :)
  • amadeus69
    Spatně jste mě pochopili, myslel jsem to tak že lidi kteří udělaji technickou bez auta to udělají jen pro lidi co znají, a pro cizí ne jelikož to pak smrdí tím že by to mohlo prasknout. Nikdo nechce riskovat pruser a možnost že si pro něj dojdou chlupatý.
  • Coupe20VT PLUS :-D
    hm, taky možná někoho sháním...

    v květnu mi končí :-)
  • Innocento
    Já myslim, že to je snad úplně jasný. Pokud znám toho člověka a v jakym stavu je jeho auto nebo jak se o něj stará, tak pak můžu posoudit jestli si můžu dovolit dát tomu autu technickou od stolu.
  • Mario
    To je jedno či pozná alebo nie na to vôbec nezáleží v čom mám potom výhodu ked ho poznám ???
  • amadeus69
    jde to bez větších problémů, ALE problém je to udělat pro někoho koho ten dotyčný nezná osobně.
  • Mario
    Nič na dialku nesmrdí to sú kraviny je to normálna vec ked máš niekde známeho tak ti to spravý ...škoda že sa nedá zo slovenska robiť do čiech už by som mu to dávno spravil a mohli ste to tu uzavrieť
  • Ravel
    Proč? Protože to smrdí už na dálku.
  • Hozzzi
    Proc ro neumí někdo i u máš v čr...
  • Hozzzi
    Maš email...
  • Mario
    Ja to dokážem spraviť stači ked mi pošleš preskenovaný technický a do týždna to máš doma samozrejme 70e :)
  • Hozzzi
    Psal jsem mail.....
  • Turok
    Hozzi odkud jsi? možná bych měl člověka kerý by ti dokázal pomoct ale bude to něco stát.
  • Hozzzi
    Vidim že to neni už realne.. ach jo takže kdyžtak to muže admin smazat panove...
  • Hozzzi
    Mám tam mail a nevím kde hledat...
  • Hozzzi
    Mám tam mail a nevím kde hledat...
  • Invi
    Někdo se najde, jen takto veřejně se ti nikdo neozve.
  • Hozzzi
    Tak asi nic...
  • Alejandro
    všechno jde:)
  • Kuba
    Aha, to jsem netusil. Tak snad sezenes, i kdyz tak trochu pochybuji, ze si to nekdo vezme na triko.
  • Hozzzi
    Musi byt, je to dovoz, udelala se dovozova stk ale už to je 4roky a stale ma cistopis, Pro zapis prvniho majitele musi byt STK platne... zjisteno
  • Kuba
    Rekl bych,ze technickou mit nemusis. Kdyz to tam dostanes na podvale, tak ti udelaji jen evidencku a na zaklade toho auto muzes dohlasit.