Tak jsme dojezdily...

  • Kuba
    Zajimave zjisteni, ze lidi dokazi umyslne jezdit na podhustenych pneu. Vse se odrazi v zivotnosti pneu, jizdnich vlastnostech, spotrebe. Nevim, jestli bych tohle nekdy udelal. A jinak foukam letni i zimni stejne, tech 2.2 minimalne. Nemyslim si, ze by bylo treba podhustovat zimni pneu, kdyz je z mekke smesi. Kdyz neberu nejaky stary tvrdy jebky
  • amadeus69
    Základ je mít zadní nápravu v 100% stavu, mít dobré a nové gumy a ono to pak funguje velmi dobře :)
    Nestačí jenom vzadu vyměnit pružiny, tlumiče a čekat zázraky když jsou tam vůle jako hrom.

    Já na 20VT vyměnil vše co nebylo nové od předchozího majitele a nikdy problém nebyl. Spousta lidí jezdí s poloprázdnou nádrží a ono těch +-60 kilo v tomto místě a těžišti udělá hodně :)
  • krisz
    Ja inak vravim aspon na pneu 225/45/17,ja si myslim ze 1.6-1.8 este neni tak rizikove,napriklad v zime ja jazdim na 1.7-1.8 a no problemo...Ja som si myslel na trvalo nieco navarit do kufru aby bol nejak tezsi,napr. 50kg zeleza+baterka cca.uz 70kg tak to by pomohlo urcite,a clovek nemusi napr. inu napravu+dotoho dat 10tisice aby na tom bol vsetko vymeneny...
  • Honza
    podhuštěním gumu pěkně kurvíš.. lámeš jí kostru takže potom při nafouknutí na správnej tlak ti můžou vylízt přelámaný dráty...

    historická zkušenost kdy sme jezdily skijerinky na seriovejch podhuštěnejch gumách (teď jezdíme autokrosovou gumu, která má zpěvněný boky a takový podhuštění si u ní člověk může dovolit s nejměkčí směsí SHore 38)
  • Ravel
    S tím huštěním pod 2 atm bych byl opatrný, protože pro sériové pneu 205/5O R15 je pro částečně zatížené auto předepsáno 2,2.
    Vozit něco rozumného v kufru je jistě vhodné a nemusí to být zrovna 50 kg železa. I dvě letní pneu, které vozíme, protože je ještě nikdo po přezutí neuklidil, jsou lepší než nic a nepředstavují žádné riziko.
    Přesunout baterku dozadu by pomohlo, protože zároveň s přitížením zadku se trochu odlehčí předek.
    Příležitostně se pokusím na zkušebně tlumičů (Eusama) odladit huštění ZN pro částečné zatížení.
    Alejandro, jestli máš nějaké výsledky z měření tlumičů, hoď sem kopii.
  • krisz
    Asi s cementom nikdo rad nebude cestovat ne :D No to vyriesi stale mat plnou nadrz,baterka do kufru, zadné gumy na 1.6-1.8bar,mat nove lepsie tlmice,znizeny podvozok a co ked by si dal pod rezervou 50kg zeleza? To by asi hodne pomohol pri rozlozenie vahy,stratis nieco na zrychlenie,ale na okruhe v zatackach uz by to sedelo lip urcite...
  • Turok
    takový pytel cementu taky udělá svoje když chcete místo zadních cestujících mít váhu vzadu :)
  • Alejandro
    já měl pneu Michelin, zadní nápravu a tlumiče jsem nechal otestovat na STK a silentbloky byly dobrý....myslím, že problém je v nevyvážení auta hlavně
  • Alejandro
    ravel: takže zadní tlumiče změkčit? je teda dost hloupé pokud to mají spočítané na jízdu ve čtyřech, což se prakticky v takovem autě nejezdí....a pokud to mají kvuli tomu nastavené více natvrdo vše vzádu tak teda potěš pánbuh....

    Došel jsem k závěru:
    1)jezdit zásadně s plnou nádrží
    2) přesunout baterku dozadu
    3)podhustit vzadu pneumatiky
  • sebo 1.8 16V
    Súhlas plne FC je stabilne . Ale k tej GTV náprave nie sú tie jej vlastnosti zadarmo!! Bol som sa previesť na GTV 3.0 6V 24V za 1500 euro a poviem vám ze zadok lietal viac ako na rozbitom FC .
    Ale to vám potvrdí jedine JP ten GTV ma a určite prispeje koľko to stoji mat zadnú naprav od alfi v poriadku
  • krisz
    Sebo:Ked som nemal znizeny podvozok a mal som len nove tlmice,tak som to vyskusal poriadne na letisko neboj,len skakal trosku zadok ale nejak to nechcel ustrelit a pri 60-70km/h tocil som s volantom jak debil a zadok drzal docela dobre,ale zo snizenim to je docela ina kava,ovela bezpecnejsi cit na ceste a ktoru zakrutu predtym som sa bal brat s 80km/h teraz neni problem 100-110...Neviem kde byvas ale medzi kosice a spisska je tam 75km trasa same zakruty na kopec a z kopca dole,tam citim jak schumacher :D ked je skoro prazdna cesta,tam auto poriadne vyskusas...75km len 1,2,3 a olej skoro 130C :D
  • Ravel
    V principu souhlas s Scoupe. Základ je mít auto v pořádku.
    Náprava z GTV, jakkoli je jistě konstrukčně vyspělejší než ZN FC, nemůže zásadním způsobem ovlivnit chování na zledovatělé silnici. Boční síly na ledu jsou natolik malé, že se elastokinematika ZN GTV nemůže nijak projevit.
    Špatný stav ZN se projevuje "utíkáním zadku", jak píše Scoupe, které je však víceméně kontrolovatelné. Tady se však řeší ustřelování, tedy nekontrolovatelná ztráta stability způsobem "náhlá smrt". Příčinou je podle mého názoru přetlumená ZN nezatíženého auta (viz. můj příspěvek z 19.10.2012). Pokud by příčinou ustřelování bylo nedostatečné vedení zadních kol z důvodu konstrukce ZN, tak by se situace se zvyšujícím se zatížením auta zhoršovala. Alespoň podle mé zkušenosti je tomu naopak a FC se 4 osobami na suchu nelze téměř dostat ze silnice.
    U GTVéčka se již Italové částečně poučili a je zde vidět snaha odlehčit předek a přitížit zadek (plastová kapota, baterie vzadu). Navíc je GTV podstatně těžší, takže poměr odpérovaných a neodpérovaných hmot je vzadu příznivější než u FC.
  • Scoupe
    moje 16VT mi taky utikalo a po vymene ulozeni zadnich ramen a nove tlumice auto zaclo mit uplne jine vlastnosti a neustreluje..
  • sebo 1.8 16V
    krisz
    ale ono u strelí bez varovania tak by som to v tých zákrutách nesilil
  • krisz
    Presne tak jak hovori Scoupe,tlmic co ma najazdene 50000km urcite nebude uz dobre drzat v zakrutach a hlavne dobre pneu,ja hovorim beriem zatacky jak prase piskaji vestke 4kola a necitim ze by sa chcel nejak ustrelit zadek...
  • Scoupe
    ja osobne si myslim ze je problem v ko tlumicich, ulozeni zadnich ramen a stari pneumatik, sahnete si na srdce a kolik lidi zde ma nove tlumice a vymenene ulozeni zadnich ramen, ja ty auta delam a jaka je kolikrat vule na tech zadnuch ramennech no des to musi v te zatacce litat to rameno a k tomu ko tlumic udela sve..
  • sebo 1.8 16V
    Coupe20VT
    Drahý špás ta náprava z GTV je super keď je OK stave .Aj GTV v bazároch ich majú v žalostnom stave .
    FC ma zadok neskutočne jednoduchý ale zase trvácny len treba vedieť čo zvykne to auto urobiť v zákrute
  • Coupe20VT PLUS :-D
    tak nějak...
  • sebo 1.8 16V
    coupe20vt
    pochopil som dobre chceš dat do FC kompletnú zadnú nápravu z GTV?
  • Thor
    Ještě odkaz na diskuzi na Audi fóru.

    http://audiklub.cz/forum/prispevek/96378-nestabili ta-tt
  • Thor
    Pro informaci z článku o audi TT...

    Ale ne všechno bylo růžové. Zatímco Auto Tip psal servilní cinty o vynikajících jízdních vlastnostech, čitelnosti podvozku a nemožnosti dotknout se limitů auta, čím dál více majitelů TT s pohonem předních kol končilo své sportovní vyjížďky někde v cizím plotě. V „zasvěcených“ kruzích se začalo šeptat, že Audi TT je nebezpečný zabiják.

    Hloupost. TT se chovalo tak, jak by se rychlá předokolka chovat měla: nechalo řidiče korigovat stopu v zatáčce rychlým odstavením plynového pedálu. Potíž byla v tom, že TT svým vzhledem přitahovalo klientelu, která neměla ani tušení o základech rychlé jízdy a výkonných autech.

    Většina těchto „zákeřných“ nehod měla následující průběh: sportovec (či sportovkyně) vlétl do zatáčky rychlostí, na jakou mu chyběla odvaha, lekl se, zavřel plyn – a TT bleskurychle zatočilo do příkopu na vnitřní straně silnice. Kdo ví, možná se tihle střelci nechali inspirovat zmiňovaným článkem z Auto Tipu...
  • Coupe20VT PLUS :-D
    4x4 požere hodně výkonu... snad zadní náprava z GTV by to mohla vyřešit... multilink je jiná kategorie než ta primitivní náprava co máme v serii.

    pokud v budoucnu bude čas, peníze a nálada, chtěl bych se do toho pustit...
  • Alex
    chce to asi před kazdou zatackou myslet i na ty možné nasledky. Ted snad vydrzime dele, ono nikdy nikdo nemuze vedet co se stane.
  • krisz
    Ja taky blbnem v lete ale mne nikdy neustrelil zadek,mam pneu dunlop sport 9000 225/45/17 snizeny koni 40mm,tlmice monroe,zatacky beriem az tak ze piskaju vsetke pneumatiky ale drzi to docela dobre...Ale zima a led je to celkom ina kava,trosku prehnaná zatacka a uz si v prdeli...
  • Alejandro
    tak jsem taky dojezdil s 20VT, zatáčka ve stínu a led na ní, zadek uletěl doprava,to jsem skoro srovnal přidáním plynu a kontra jenže jsem to přehnal a zadek doleva a už nebylo místa a potkal jsem svodidla. V létě jsem to ustřelení zadku dokázal srovnat,ale ledovka byla nad moje síly a to jsem trenoval i na sněhu a ruzne ty školy smyku a jízda po okruhu, nic mě nepomohlo...Přišel už někdo na to jak udělat auto neutrální, aby zadek nebyl jak kyvadlo? v létě mi pomáhalo podhustit zadní gumy a dát tam 245/40/17
    Asi je to prostě nedostatek tohoto auta jak míše marcel a krosmen, snad pohon všech kol by to mohl kompenzovat...Je jasné, že k odtrhutí zadní nápravy bude docházet vždycky, ale jak to tu čtu, tak k tomu dochází až moc často...
  • Alex
    :-)
  • Alex
    Servis mám v pohodě, takže to co bude potřeba, vím že prostě udělají, proto jsem se snad ani tolik nebál některých vad.
  • Abyss
    Alex: Tesim sa spolu stebou. Vela stastnych km. Ty vies co si si kupil takze snad to nebudes lutovat. Nizka cena nemusi byt preto ze auto je vrak. Niekdo sa ho chce skoro zbavit lebo ide do zahranicia alebo ma iny podobny dovod. Ale ak tu niektory poznaju tech. stav toho auta tak je to uz kapitola sama o sebe.
  • sebo 1.8 16V
    Ak ma kontakt na dobrý servis nemusí by hlúposť kúpiť aj lacnejší FC a dat si ho do poriadku aspoň sam bude vedieť čo si dal porobiť .
  • Alex
    Vašku, děkuju :-). Vše se udělá, a na jaře bude víc v pohodě :-). Opatrně jezdíme :-), snad vydrží déle :-)
  • amadeus69
    Vyměň olej udělej vše potřebné a ono sloužit bude. Motoru se neboj, když ti padne novej do 1,8 stojí dneska pár korun ;)

    Hlavně jezit opatrně, zdraví máme jen jedno :)
  • Alex
    invi, dekuju :-). on mi nikdo tu radost nevezme:-) . to auto mne bavi.. minuleho jsem koupil za 50tis, po 14 dnech se podelalo neco na remenici a daval jsem penize taky. to co bude potreba se udela..
  • Invi
    Moc ti přeji aby Coupátko sloužilo, kluci neberte mu tu radost. Jistě se o něj dobře postará, opraví co bude potřeba a bude si ho dlouho užívat :)
  • Rascal1.816V
    Alex: neni tak tezke najit pekne coupe, jen je treba si neco priplatit.....A kdo koupi levne vzdycky do toho nanda mnohem vic penez nez kdyby koupil auto v peknym stavu....
  • Alex
    jo jo, je to ono. Nerikam ze je bez vad a v nejlepsi, stavu, ale tak ono najit coupe ktere je v nej stavu neni lehke.. Taky se mi libi vyrob. cislo (72 xxx):-)
  • Martin
    jj koukam, je to ono :)
  • Džanek
    predpokladam ze je jde o toto: http://www.fiatcoupe.cz/forum/bazar/9802-p-coupe-1 -8/
    Pan Kenny to koupil tusim nekdy v lete 2011 za 40(uz tehdy podezrela cena, mavic auto bylo na bazaru aspon pul roku) a za rok to prodaval sam s tim ze chce vlastne Tdi... bylo to na Bravoklubu, ale uz jsem to tam nenasel, nekdo asi uklizel. Posledni cena byla tusim 25.
  • Martin
    Kolik si mu za něj dal Alexi? jestli se mužu zeptat?
  • Scoupe
    no tak predpokladam ze ho dolil aby to zaclo mazat a i trochu ztichlo, no kdyz sem tam byla ja a chtel se s autem rozjet tak skakalo a drncelo jak kdyz umira mozna ze tu spojku teda resil protoze uplne padla.. ale dle me ten motor casem padne, uvidis sam..
  • Alex
    Tak na spojce mi nic moc neprislo. A co se oleje týče tak jsem nekontroloval měrku, ale ten tlak tam moc nebyl, mechanik mi to skouknul jen chvilkove ale olej vymenit pujde, ted jsem ho jen koupil a jinak budu s nim jezdit az po uplne zime.. Kdyz bych něco sháněl tak napíšu :-).
  • Scoupe
    te spojky ze je v prdeli sis urcite vsimnul vid? tlumice ko, ty koukej udelat nebo dopadne jak predchozi tve auto, naka drobna vule na ramenech a cepech to je normalka a le to nejhorsi je motor, na tohle auto sem se byl podivat chtel ho kamarad a kdyz sem to nastartoval tak s emi nelibil zvuk motoru, rachtani a divne zvuky, budik na olej ukazovl na ledovem motoru cca 1,8bru ptal sem se majitele a on ze kdyz se to ohreje na volnobeh tam bude 1,5baru coz sem hned vedel ze je blbost, no nic jeli sme to projet a bylo mi jasne ze ten motor nebude mazat vykzoval pri jizde tech 1,5 co mel ukazovat na volnobeh na neutal temer nula, zastavili sme zdechli , kamaradovi rikam nebereme to a jen z prdele vytahnu merku a ta sucha, rikam ze oleje tam bude malo ale ze pocckam az olej ztece ze sten a jestli bude alespon nekde na rysce troska oleje a po 15minutach merka uplne sucha nebavim se o plochu mezi ryskma ale o spice merky proste motor byl suchej.. ptl sem se ho kdy olej menil a mechanik kdyz mu po koupi auta rekl ze olej je peknej ze ho enbudou menit tam mela byt facka na mechanikovu tvar, takze klucina cca rok jezdil na neznamej stav oleje kdyz sem se ptal zda ho kontroloval tak taky ne, podrtrezno secteno v tom motoru chybelo cca 2,5litru oleje zbyte si domyslis... z budes shanet motor tak tu jeden mam i se spojkou..:)
  • Alex
    Je to ona, jaká fakta?
  • Scoupe
    ze sis nekoupil tu omlacenou 1,8 s pekne znicenou sedackou ridice?? jestli ano reknu ti oskliva fakta o tomhle aute..:/
  • Alex
    Jsme zpěět :-)))
    (dneska po příjezdu)
  • ZdenysM.L.
    marszy@centrum.cz - pošli foto a popis stvu a odkud jsi.Dík
  • m@tes
    jj gumy mají DOT 5001 což hovoří za vše, popraskaný a tvrdý vzorek..

    kdo budete chtít díly z Coupé pište na mail nebo volejte na tel. 732 871 589

    ZdenysM.L. - jakej máš email, sedačky pořád sháníš?
  • Alex
    Tak až dnes při odvozu Coupíka se zjistilo co mohlo sehrát velkou příčinu v jeho smrti. Bylo to z velké části kvůli pneumatikám. Obutí na kterém jsem jej koupil bylo 11 let staré..
  • Ravel
    1,8 16V.
    Pětivály budou na čumák ještě těžší.
  • Elkar
    Takže to FC měřený mělo poměr vah 65:35 ...

    jakej to byl model?
  • Jakub2
    ona to není až taková velká investice, jako spíš alchymie, nejde tam jen dát, támhlety pružiny a tyhle tlumiče k těmhle ráfkům na těchto pneumatikách. Rád bych tomu jednou rozuměl, co by třeba FC sedlo aby to nebyly vyhozené peníze. to samé platí o výfuku, myslím, že mě po zimě asi opustí a rád bych něco fajnovějšího než customa. otázkou je co.
  • Carlos 20vt
    Jistě že pomuže takové kvalitní tlumiče a nižší a tužší pružiny udělají své. Měl jsem takto upravené 16vt a bylo to 100 a jedno oproti serii 20vt.
  • Jakub2
    Nepomohlo by pak FC jiné naladění podvozku? Jiné pružiny a tlumiče? Docela mě to překvapuje, jsem rád, že to tady čtu.

    Zatím seč to po leštění světel a kecech o 20VT vypadá, že chci být Emerson Fittipaldi, ale zatím jezdím, když už jedu rychleji, jen rovně a tam kde to jde, zatáčky trošku oťukávám.

    Lepší znát vlastnosti toho vozidla než to někam pošlu, někdo psal na vyteklých tlumičích, já si pro jistotu zajel druhý den po koupi hned na test, jen podvozkově to má ještě nějaký problém. Byl jsem i na geometrii.

    Buďto po nehodě kterou moje FC prošlo, ale dle mého to tím není, karoserii jsem na stolici viděl a dostal to jen na pravou parabolu a je trochu rovnaná pravá šavle, nebo je třeba se zaměřit na prvky náprav. Do prava to sedí daleko lépe než do leva, gumy nahuštěné správně a tlumiče OK.
  • Ravel
    Dovolím si malou polemiku s Marcelem.
    Z hlediska boční tuhosti je zadní náprava FC docela v pohodě. Tuhá litá podélná ramena zakotvená valivým uložením na bytelné nápravnici patřila v té době určitě k lepším řešením. Pokud by byl problém v konstrukci zadní nápravy, byl by přechod k nestabilitě zádě plynulejší, tak jak to někteří pamatujeme ze starých škodovek s motorem vzadu. Tady však všichni píší o náhlé, zcela nekontrolovatelné ztrátě stability. Zakopaný pes je tedy jinde.

    Pomíjím i prostý fakt, že auto vážící cca. 1300 kg s výkonem 200 a více koní přenášeným pouze na přední kola bez elektronických asistenčních systému jako ESP, ASR, ... zřejmě přesahuje schopnosti řady řidičů.

    Problém náhlé ztráty stability vidím jinde. Pokusím se přiložit záznam měření tlumičů metodikou EUSAMA (uvidíme, nakolik bude vložený obrázek čitelný).
    Zařízení vyhodnocuje minimální dynamickou sílu mezi pneumatikou a podložkou v rozmezí 0 - 25 Hz. Dynamická síla je udávaná v % statického zatížení. Na protokolu jsou uvedeny hmotnosti připadající na jednotlivá kola při obsazení auta řidičem: LP 449 kg, PP 430 kg, LZ 263 kg, PZ 227 kg.
    Je zřejmé, že zadní náprava je výrazně odlehčená, auto by tedy mělo být silně nedotáčivé.
    Hodnoty Eusama pro přední tlumiče 67% a 62% jsou naprosto v pohodě.
    Nízké hodnoty Eusama zadních tlumičů 17% a 16% ukazují na jádro pudla. Situace je ještě zdůrazněná huštěním pneu P/Z 2,5/2,4, protože auto bylo připravené pro delší jízdu s plným zatížením.
    Nízké hodnoty Eusama pro zadní tlumiče v pásmu 15 - 20 Hz paradoxně neukazují na to, že tlumiče jsou již špatné. Naopak zadní náprava je pro nezatížené auto "přetlumená" a zjednodušeně řečeno dochází k netlumenému kmitání odpružené i neodpružené hmoty na pneumatikách. Mám vyzkoušené, že u auta, jako je FC s těžkým předkem a lehkým zadkem se situace se zatěžováním vozidla významně zlepšuje, protože tuhost tlumičů je naladěná na maximální hmotnost vozidla. FC je navíc naladěné na kvalitnější silnice, než máme u nás.
    Z výše uvedeného je zřejmé, že u FC s max. dvěma osobami může na suchém asfaltu se souč. adheze 0,6 dojít je ztrátě stability zadní nápravy při přejezdu vhodné (nebo spíš nevhodné) nerovnosti již při bočním zrychlení 0,1G. Při rychlosti cca. 70 km/h tuto vhodnou nerovnost představuje vlna dlouhá 1-1,5 m vysoká 2-3 cm.
    Takže zatímco FC obsazené čtyřmi dospělými prakticky nelze na suchu sundat ze silnice, s nezatíženým si na rozbité okresce nedovolím to, co se starou (gumovou) Bravou.
    Řešení?
    Dodržovat huštění, nepřehánět to s nízkoprofilovými pneumatikami a před závodem s ereskou přidej Jakube2 do kufru pytel cementu.
  • Invi
    Promiň že zase odskauju, ale ještě bych doplnil poznatek od člověka, jehož manželka dělá v Continentálu:

    "Úplne nové pneumatiky dokážu naozaj veľmi nemilo prekvapiť, zvlášť na mokrom povrchu.
    Pravda je taká, že pneumatika sa vyrába v uzavretej dvojdielnej forme. Aby sa nová pneumatika neprilepila k forme, tak sa používa čosi ako emulzia a forma sa "namaže" (ako doma pekáč na koláče). Potom sa vloží kostra pneumatiky a následne sa uzavrie. Do takto pripravenej formy je pod tlakom vstrekovaná gumová zmes a celé sa to ochladí. Preto treba s novými pneumatikami jazdiť citlivejšie ako s už jazdenými. Stačí na to pár sto km a emulzia sa zoderie."

  • Alex
    dekuji vam kamaradi . zdenysM.L ; coupika bych si predstavoval nejlepe prodat jako komplet. ( co se tyce modreho osvetleni interieru to soucasti nebude)
    Je sileny ze v pondeli jsme ho tri hodky upravovaly a ted musi v takovym stavu pryc, ale bude urcite jine. :)(
  • Abyss
    ZdenysM.L: ale notak, si hnusny. Tuto Alex si auto ani neuzil. Stalo sa co sa stalo a je to este cerstve na to aby sa stym zmieril za 2 dni a ty uz sa pytas na sedaky. Alex: sucitim stebou uz len koli tomu aky si bol pred par tyzdnami nadseny z toho auta.
  • ZdenysM.L.
    Alex: za kolik budou sedačky?
  • Invi
    Nechť jsou mu hutě lehké..
  • Alex
    tak my jsme dojely definitivne, narazem je nalomeny za polovinou karoserie. :( tento vikend tu pribyde tedy dalsi tema.
  • Aladin
    Zjistil jsem,že mi na zadku pomáhají pneu 235/45 17.Původně jsem jezdil 215/45 17 a i na okruhu jsem dokázal zadek pěkně utrhnou,ted je to mnohem lepší.Jezdím ted AR 147 a drží to lépe něž Coupé,stačilo se kouknout pod auto,vepředu to má pomocná ramena a vzadu myslím přímo McPeterson.
  • Alex
    Tak je jasné že je to o síle auta, ale jak já tak Setisko, jsme tam přes 60 neměly. Když to klouzne nezachrání se ..
    Snad budeme brzy zpět.
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    AR155 je kufrák a je líp rozložená na hmotnosti,4kolka ještě líp. zadní náprava co má coupe je srágora nejsrágorovitější pro auta nad 200k naprosto nevhodná!!! Díky své nevhodnosti neodpustí žádnou řidičskou chybu a nepomůže ven z krize,spíš ti tam pomůže. Nový gumy se musí zajet aspoň 1000Km,to by měl vědět každej řidič
  • Pegas77
    ja nikdy nechtel sportovni vuz vlastnit, po coupe jsem sahl uplne nahodou (hledal jsem nejakou 1,2 do mesta nahradou za TIPO co pujde na jare do srotu). ma jen 2.0 16V a nemám potřebu zkoušet co to umí, jde mi jen o to mít zajímavé né zcela běžné auto ve kterém se dobře cítím, navíc jsem ujetej na značku FIAT (měl jsem UNO, mám zatím TIPO), asi okolí trošku prudím jak dodržuji limity ale prostě nemám potřebu si něco dokazovat, už jsem starší pán(39) :-). na prvním místě je u mě dostat se v pořádku do cíle, pokud mám potřebu se nějak vyblbnout, stačí mi dobrý simulátor na PC a online si zazávodit (R-factor, GPL a pod , takto jsem leta jezdil české ligy (4 tituly mistra ČR v GPL a 3. místo GP 1967 na simracing.cz)

    chtelo by to dostupné možnosti si auto otestovat na polygonu bez nebezpečí škod a zranění
  • Invi
    Abych navázal na Ravela, má pravdu:

    http://www.bestdrive.cz/poradime-vam/technicky-rad ce/montaz-pneumatik.html

    Konkrétněji:

    Nové pneumatiky doporučujeme používat prvních několik set kilometrů jízdy při nižších provozních rychlostech - dojde tak ke stabilizaci povrchu běhounu, což se příznivě projeví vyšší životností pláště.
  • sebo 1.8 16V
    Stými mladíkmi za volantom je všeobecne problém nie len FC poisťovne to aj vedia preto majú aj drahšie poistné .Treba si svoj život a životy iných aspoň troška vážiť
  • Jakub2
    Ravel to napsal dobře, seč to v některých ohledech vypadá, že po vyleštění světel mám zájem o F1, je v tom pouze chlapská touha po výkonu, ale kdyby jsi věděl jak jezdím, tak by jsi to nikdy nenapsal. Za 12let co mám řidićák, seč vím, není to moc, jsem nezpůsobil sebemenší ťukanec v silničním provozu.
    Jezdím spíše defenzivně a po celou dobu co coupé mám, mě nahlodává myšlenka, buďto to prodat a nebo jít do 20VT, ale zaplaþ pánbůh mám rozumnou ženu, která to nedovolí (20VT)
    Coupé tě dost nadroguje touhou po výkonu, seč je to stará plečka s nic moc jízdními vlastnostmi. Sám jsem tomu podlehl, to asi proto, že jsem nikdy "sportovní" vůz nevlastnil a vždy ho chtěl.

    I na coupé je potřeba jistá zkušenost a chladná hlava, proto je takřka každý coupé bouraný.
  • Ravel
    Proč jsou kupátka často havarovaná. Je to poměrně silné auto a jeho řidiči jsou "mladí a neklidní". Vezměte si například Jakuba2. Jen co vyleštil světla, už je mu jednaosmička pomalá, protože neví, jestli pozávodí švagrovic eresku. Potom je jeho zájem o náhradní díly z bouraček vcelku pochopitelný, ale mám obavu, že bude potřebovat stejné díly jako Alex a Setisko.
    Co poradit? Snad jen dobré pojištění.
  • sebo 1.8 16V
    JP
    v bazáre na každom "ne havarované :)"

    Na zimných gumách teraz opatrne hlavne keď naprší a nehovoriac o nových .A len drahé zimné gumy majú slušne vlastnosti za mokra ale tým aj nižšiu životnosť.

    Mne zadok uletel za sucha na kruháku :) ledva som to zrovnal a tep tak 150
  • JP
    Hmm, jeden z důvodů proč jsem prodal Coupé a koupil GTV. Zvlášť když jsou vzadu horší tlumiče tak jsou jízdní vlastnosti dost o hubu. Neni náhoda že je skoro každý Coupé vícekrát bouraný...:(
  • Ravel
    Setisko,
    nové pneu mají na povrchu separátor (v podstatě vosk) a proto je nutný záběh cca. 1000 km, aby se povrch běhounu ojel. U zadních kol, která se v podstatě jen "vezou" může záběh trvat i déle a pak to na mokru klouže.

    Marcely,
    ta zadní náprava není tak špatná, používala ji i Alfa 155 a je rozhodně lepší (a také výrobně dražší) než zkrutná náprava Stila a nového Brava.
  • Setisko
    Jakub2: odnesla to kastla, plechy, plasty a sklo.. ale nápravy, motor a interiér v pohodě no.. nejradši bych to prodal celý, pokud máš zájem, můžem se domluvit.
  • Jakub2
    Tak to je hnus, Alexovo to ještě rozdýchá, ale to druhé rozhodně ne, myslím s rentabilností opravy. Mám taky 1.8 tak kdyby jsi Setisko, rozprodával dej vědět, určitě by se našlo něco co zatím nepotřebuju, ale potřebovat bych mohl.
  • Alex
    to ja vim ze chci zustat u coupe, se stejnou motorizaci, uvidim jestli (snad) pujde tento, ci jiny. Prvni pohled mechanika ze to bude hodne drahy.
  • Setisko
    Nejradši bych to auto prodal buď v celku nebo klidně na díly. Coupéčko bylo můj miláček, ale tímhle asi u mě skončilo. Navíc bych bral něco s menší spotřebou.
  • Martin
    au dvě coupe během jednoho týdne :( to je nejaký špatný období nebo co?
  • Džanek
    pri dnesnich cenach servisu a lakovani (pokud si neudelas sam) to nema smysl vubec resit. Kup jine, z bouracky vem co se bude hodit a zbytek rozprodej:/
    http://auto.bazos.cz/inzerat/18986675/Prodam-Fiat- Coupe-za-19tisKc.php
  • Setisko
    Přesně jak říká Alex, můžeš už pak točit jak chceš. Navíc v té rychlosti bych asi nestihl jinak zareagovat. Bylo to jestli vůbec 5 vteřin.
  • Setisko
    Jinak je to 1.8 16V. Motoru se nic nestalo, nápravy taky v pohodě, ale odnesla to kastle, plasty, čelní sklo, kufr nejde zavřít (s 5. dveřma ale nic není). Když mě z toho pole vytáhli, tak jsem ještě v pohodě dojel 15 km domů. Kolik si myslíte, že může být reálná hodnota tohoto vozu?
  • Invi
    Já momentálně jezdím s Peugeotem 206 2.0 HDi a to je fialový hnus, přesně jak popisujete, akorát tam bude ten poměr ještě horší. Ale u Coupe, jakožto sportobního auta bych to nečekal :-(
  • Alex
    Invi: TAk nepovažuji ho za neovladatelné, jen prostě když ujedou gumy, a nemáš za sebou nějaké takové zkušenosti či jízdu na poligonu (které mi přijdou dobré pro podobné situace) ale v realu to je prostě jiné, kola se sklouznou a pak se snažíš vyrovnat a stejně takhle..
  • Invi
    No chlapi neblbněte, neříkejte mi, že je to auto takhle neovladatelné :-(
  • Alex
    takhle spodek .

    Setisko : Asi špatné dny pro Coupé, měly bychom odstavovat na podzim a ne až na zimu, no my měly poslední dva týdne do zazimování..
  • Setisko
    Bylo mokro, před týdnem jsem vyměnil kola za zimáky, který byly úplně nový, rychlost jízdy jsem přizpůsobil stavu vozovky a stejně jsem dopadl tak, že jsem dostal smyk, letěl do škarpy, přes střechu a strom mě zastavil o zadek.
  • Alex
    3
  • Alex
    2
  • Alex
    TAk přidám pár fotek motorového prostoru, mé bylo (je) verze 2.0 20V, ten vnitřek vypadá dost pohnutě tak nějak nevím
  • Pegas77
    skoda jich

    co to bylo za verze motoru?
    liší se nějak trochu tato jedovatost v závislosti na verzi motoru a tím jiné hmotnosti na čumáku? jak se to dá eliminovat? (napadá mě stav tlumičů a pneu)


    SETISKO: bylo sucho nebo mokro?
  • Setisko
    Ani nevíš jak. :( Potřeboval bych poradit. Do auta by se muselo vrazit nehorázné peníze, aby zase bylo pojízdné. Motor je v pohodě. Nejspíš bych chtěl auto prodat na díly. Ale jak to udělat? Pokud ho odhlásím, tak ho musím nechat ekologicky zlikvidovat nebo tak, ne? Poraďte prosím, jak je to s těma zákonama, odhláškama apod. Děkuji
  • Syky
    ou to boli :(
  • Alex
    Děkuji vám :-), dnes sem přidám fotky motorového prostoru, doufám že půjde dát dohromady, už jen kvůli tomu stavu v jakém byl.
  • amadeus69
    Alex: tak to je škoda! ale na první pohled to není tak hrozné to moje vypadalo hůř :)) Opravitelné to určitě bude toho bych se nebál ;)
  • Invi
    Asi přecejen dám ten Subwoofer do kufru.. Jak to sleduju, tak každé kilo je tam dobré.
  • Honza
    Marceli, mam dá se říci přístup k profi váhám na rozvážení auta...jen se tam dostat s autem ve správnej moment (vždy jedu max. na STK a to maj chlapi sbaleno..)


    něco už onehdá naměřili chlapci z TM Walimu/kejlisovi jenže potom co se bezouška dal na pěstitelský časopisy jsou výsledky performance testu k nedohledání... a rozložení hmotnosti předekzadek 70/30 co si pamatuju že tam bylo není nejideálnější...
  • Invi
    Smutný pohled, každopádně držím majiteli moc palce a přeji mnoho štěstí, aby se Coupátko podařilo dát dohromady.
  • Marcel 8Vritmo,20Vkappa
    kdo bude první, zajede s coupe na váhu a dá sem na web hmotnost čumáku a prdele aby konečně všichni viděli černý na bílém jak tohle auto je blbě postavený? Díky vyloženě špatnému rozložení hmotnosti a trilobitní zadní nápravě tohle auto neodpustí skoro žádnou řidičskou chybu,zejména 20vt!!!
  • Alex
    Avalloc: no, ono dele jak mesic, ale urcite se budu snazit ho vratit do provozu. Co se rychlosti tyce, tak presne nevim, je to usek kde je snad sedm takovyhle zatacek, a vedel jsem o nich, takze jsem podle toho i jel, jen to v tu chvily ujelo, a proste se nedalo nic delat..
  • Alex
    Abyss: Vim o prasklem chladici, vypadalo to na hnutou predni napravu, ale to si nejsem jisty, pri zvednuti kapoty vypada cely prostor docela posunuty dozadu. Pristi tyden se mi na to podivaji automechanici, tak snad budeme moci opravovat a ne rozprodavat..:(
  • Avalloc
    Tak to je smutný pohled Pavle. Necelý měsíc majitelem auta a už tohle, tak snad to dáš do kupy. Jinak kolik jsi jel do tý zatáčky??
  • Abyss
    Co tam mas vsetko ponicene?
  • Alex
    Martine, děkuji ti snad ano .
  • Martin
    je pravda že coupatku ráda ustřeluje prdel v zatáčkach kord na mokru, taky už jsem to párkrát zažil, tak držim palce at se daří
  • Alex
    Martine, snad ano doufám v to,že se ho podaří oživit ..
  • Alex
    Honzo, to asi ano, ja teda budu doufat v to ze to neni jeho uplny konec. chtel bych ho nechat opravit, akorat uvidime co za to no ..:(
  • Martin
    To jsi moc dlouho nepojezdil :( snad to nebude tak hrozný a dáš to dokupy
  • Honza
    vypadá to na velmi klasickej konec coupátka..tj. ustřelená prdel, což je skutečnost na kterou dojel skoro každej kdo to neustál a nedojel na mechanický problémy..
  • Alex
    fotka z boku :-(
  • Alex
    Dnes v podvečer na vlhčí silnici jsme v zatáčkách dostaly smyk, a takhle jsme skončily..
    Na štěstí se nikomu nic (kromě Coupíka) nestalo..